Cloudchaser Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Jeg har en Swiftech MCXC370B og PAPST vifte på 5600 RPM som gjør 46m3 i timen for å kjøle en Athlon 2000+. Dette i en Lian Li PC60 case med Artic Silver3 som goop. Problemet er at BIOSen viser at CPU'en kjører på 51 grader. Dette virker mye, men jeg har sjekket heatsink/goop kontakten til cpu core'en to ganger, og alt er som det skal være der. Er løsningen å bare få tak i nok en kraftigere vifte, eller er det noe annet merkmystisk som kan gjøres? Lenke til kommentar
Cloudchaser Skrevet 4. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2002 Kan legge til at hovedkortet er av typen ASUS A7V333. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 her har vi enda en til med ASUS A7V333 som trenger hjelp. Og jeg hjelper så gjerne. Det er ikke noe galt med noen ting som helst. Dette hovedkortet leser fra inni prosessoren (altså fra core). Dette er gjort for at du skal kunne se en mer nøyaktig temperatur. 51 innevendig er faktisk en veldig bra temp det. En venn av meg har jo 70, og det er en xp1900+. Hvis du tar fingrene på kjøleribba, og den hadde vært 51 grader, så ville du ha kjent at det var veldig varmt. Lenke til kommentar
Cloudchaser Skrevet 4. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2002 Hm, så det er ikke mulig å få en 'normal' avlesning på et ASUS A7V333 hoverkort? Jeg har prøvd Motherboard Monitor og PC Alert og begge raporterer at temperaturen er fra 51-55 grader. Lenke til kommentar
Colin Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Du kan selvsagt montere på egen måler (selv om jeg ikke har peil på åssen det kan gjøres), men jeg skjønner ikke helt problemet. Jeg har selv A7V333 kort, og det måler omtrent de samme (litt lavere) med min 1900+. Som Fusion sier, dette kortet måler noe høyere, fordi det måler inni kjerna. Hvis du har en cpu på et annet kort, som måler til 40-45, betyr det at det er rundt 50 i kjerna (omtrentelig sånn ca nesten hvertfall). Men, er maskina stabil? I så fall er vel ikke det å overvåke temperaturer som uansett ikke er for høye noe du burdr bruke tiden til :smile: Pål Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Det er kanskje mulig at det er en vanlig måler der og.. er ikke sikker.. men gå inn på MotherBoard Monitor > settings > temperatures og prøv alle sensorene du kan velge. Hvis du er heldig finner du den sensoren som måler "normal" temp.(hvis denne måleren finnes) Lenke til kommentar
Colin Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Nei, det er ingen slik måler på A7v333 kortene. COP (CPU Overheat Protection) er avhengig av å bruke målingene i core'en for å ha rask og nøyaktig nok reaksjon (har jeg lest et sted). Uansett er det ingenting i veien med de temperaturene der på dette kortet. Ville vært 5-6-7c lavere på andre kort. Pål Lenke til kommentar
CFD Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Quote: Colin skrev (2002-07-05 01:55):Nei, det er ingen slik måler på A7v333 kortene. COP (CPU Overheat Protection) er avhengig av å bruke målingene i core'en for å ha rask og nøyaktig nok reaksjon (har jeg lest et sted).Uansett er det ingenting i veien med de temperaturene der på dette kortet. Ville vært 5-6-7c lavere på andre kort.Pål Jeg har et soltek SL75DRv5 og mener det bare leser av i CORE når det bruker ABS systemet dem (Antiburn shield) Har funnet ut at dette stemmer , fordi jeg monterte en ekstert termometer og da var temraturen litt høyere en det den ble Smartguardian (det som følger med soltek HK`et) Ligger på fine tempraturer med min Zalman 6000cu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå