palei Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Hei, Jeg driver og støydemper pc'en min og trenger en mer stillegående kjøler. Jeg kommer nok til å overklokke etterhvert og vil derfor ta høyde for dette. Noen som har noen gode forslag? Etis Lenke til kommentar
durabit Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Jeg kan anbefale noe som jeg selv har god erfaring med. Jeg har en Zalman 5005 med spenningsregulator kjøpt fra Microplex. Med vifta innstilt på laveste hastighet har jeg en Duron 600 overklokket til 800. Temperaturen ligger da på 40-45 grader. Jeg kan faktisk overklokke til 1000 med Zalman-kjøleren. Men da kjører jeg full guff på vifta. Lenke til kommentar
viking99 Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Duron prosessorerkan kjøre uten vifte hvis kjølribba er av god nok kvalitet. Siden du har tenkt å overklokke etterhvert så er d likevel kanskje lurt å investere i en kjøleribbe med en stillegående vifte. DB.com selger alpha pal845 med 12dB papst vifte for 561 kr +frakt. Dette er kanskje i d dyreste laget men.... Silent viking er også en god kjøler til en mye rimeligere pris Lenke til kommentar
palei Skrevet 4. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2002 Hei, Hva tror dere om en Swiftech MCX462B fra Microplex med en PAPST 8412 NGML vifte. Det skulle vel holde og samtidig gi utmerkede utvidelsesmuligheter både med tanke på overklokking og kjøp av nytt hovedkort med AMD socket A cpu? Etis Lenke til kommentar
durabit Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Den ser bra ut. Skulle gjerne hatt noe lignende selv. Men den var sabla tung. 500 gram. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Hvis du har de 4 hullene rundt sokkel så kjøp en Alpha PAL8045 det er en super ribbe.. putt en støysvak vifte på den så har du en kjempefin kjøler som kjøler veldig bra. Har den selv, og angrer ikke en sekund på at jeg kjøpte den. Jeg kjører riktig nok vifta på full guffe, men så kjører jeg min Duron 950@[email protected]@46 grader max load. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Zalman 5005: Elendig for overklokking og fremtida og litt dyr. Quote: Duron prosessorerkan kjøre uten vifte hvis kjølribba er av god nok kvalitet. Kanskje det..hvis den er underklokka og undervolta så. Og ribba må være av super kvalitet og sirkulasjonen i kabinettet må være topp. Quote: Hva tror dere om en Swiftech MCX462B fra Microplex med en PAPST 8412 NGML vifte. Glimrende løsning men dyr. Alpha løsningen er bittelitt svakere, men til gjengeld en del billigere. Begge er knallkjølere for fremtiden, og vekt skal du ikke tenke på da disse monteres ved skruer. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Quote: Den 2002-07-05 02:02, PanzerFaust skrev:Zalman 5005: Elendig for overklokking og fremtida og litt dyr. Jeg er ikke akkurat enig i at Zalman 5005 er elendig (sammenlignet med hva) for overklokking når jeg kan kjøre en Duron 600 på 1000 eller som nå når jeg kjører laveste viftehastighet (ca. 20 dB) og har 800 MHz og <49 grader ved full CPU-load. NB!. De to kabinettviftene er også skrudd ned i hastighet slik at temp. i kabinett er ca. 26 grader. Jeg syns 250 kroner for denne viften er et godt kjøp. Kanskje ikke det rette valget for seriøs overklokking med Thunderbird o.l. og den kan selvsagt ikke sammenlignes med vifter til 3-4 ganger prisen eller Peltier-kjøling. Det kunne vært interessant å hørt om andre sine erfaringer med Zalman 5005? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Quote: PanzerFaust skrev (2002-07-05 02:02):Zalman 5005: Elendig for overklokking og fremtida og litt dyr. Quote: Duron prosessorerkan kjøre uten vifte hvis kjølribba er av god nok kvalitet. Kanskje det..hvis den er underklokka og undervolta så. Og ribba må være av super kvalitet og sirkulasjonen i kabinettet må være topp. Vell dette har jeg faktisk testa. Duron600@600 1.3V Gikk fint det. Husker ikke CPUtemp ,men ribba var en standard ribbe som ikke var så veldig dyr. Tror det var en taisol. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 fUsiOn: MCW 462 B er bedre enn alpha saken, swiftechen er det beste du kan få innen luftkjøling (har vel ikke kommet noe som slår den?), og kan absolutt anbefales sammen med en stillegående papst vifte. At den koster "litt" er sånt man må regne med :wink: Lenke til kommentar
555 Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Postet: 2002-03-17 01:32 ID: 6 -------------------------------------------------------------------------------- min duron går fint med ribbe uten vifte når jeg klokker den ned til 700MHz 1,2Vcore. på 950MHz går den med vifte på 5 volt (jeg testa dette for en stund siden bare for å se hvor stille det kunne bli ) Lenke til kommentar
Jeez Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Edit: Las igjennom innlegget mitt og fant ut at det egentlig bare inneholdt urelevant informasjon, beklager! Jeez [ Denne Melding var redigert av: Jeez på 2002-07-08 01:16 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå