834HF42F242 Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Hvordan kan jeg overstyre printer til å bruke sort blekk, når fargepatronen er tom? Jeg har en Epson C44UX og den har to patronhylser, en for sort og en for farge. Siden den for farge er tom, så vil ikke programmet som fulgte med printeren la meg skrive ut. "Bytt fargepatron", sier det. Og om jeg tar ut fargepatronen, så sier den "sett inn fargepatron". Det må da vel gå an å få skrevet ut med kun den sorte patronen? Lenke til kommentar
Calm Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Har hatt akkurat det samme problemet selv! Det hadde vært kjempemessig om har funnet en god løsning på dette problemet! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Veldig råttent salgstriks av Epson å lage slik programvaren slik. Lenke til kommentar
oycob Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 er ikke bare epson som er slik Tror ærlig talt ikke at det er rare sjansen for å overstyre dette, og vanligvis brukes vel faktisk farger når man printer gråtoner også, så det er evt. kun med helt sort tekst det er aktuelt. Hadde dog til tider vært kjekt å kunne printe ut uten farger... *følge med her* Lenke til kommentar
Clint Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 (endret) Det finnes et verkøy(hardware-basert) som lar brukeren "chippe om" blekkpatronene slik at skriveren lurer til å tro at de er fulle. Jeg husker jeg fant en link til et slikt verktøy da jeg hadde en Epson skriver som nektet å skrive ut da den mente at blekkpatronen var tom. Patronen var halvfull. Jeg ble forbannet, og kastet hele skriveren. Jeg prøvde altså aldri det verktøyet... Fant linken her: Link Endret 9. april 2005 av Clint Lenke til kommentar
Calm Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Har også opplevd at en Epson CX5200 insisterer på at en eller flere patroner er tomme når de er halvfulle, allikevel nekter den å bruke patronene. Idiotisk Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Kan se ut som det ikke finnes noen annen løsning enn å fysisk manipulere kretsen i patronen ja: http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/176100 Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Var det ikke enn løsning å sette inn en annen patron og så en annen så funka den opprinlige...Den "husket" 2-3 patroner bare.. Hadde selv en Epson C20(billig dritt) den var det bare å ta ut patronen på og sette den i igjen,men dette måtte gjøres vis software mener jeg å huske Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Jeg fant nå et program som er istand til å resette tellerkretsen i patronen. Tester det, og poster link her hvis det fungerer. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 er ikke bare epson som er slik Tror ærlig talt ikke at det er rare sjansen for å overstyre dette, og vanligvis brukes vel faktisk farger når man printer gråtoner også, så det er evt. kun med helt sort tekst det er aktuelt. Hadde dog til tider vært kjekt å kunne printe ut uten farger... *følge med her* I driveren for min gode gamle Canon BJC-8200 er det et valg for "Greyscale printing" og da bruker den bare sort blekk. Ellers vil "fargevalget" styres av printerdriverens måte å tilnærme seg fargene på. Ofte er det vi oppfatter som gråtoner egentlig ikke ekte gråtoner, dvs. at pixlene ikke er sorte. Det er f.eks. stor forsjell om man scanner et sort-hvitt bilde i fargemodus eller i svart-hvitt modus. I begge tilfeller vil vi oppfatte det som et sort-hvitt bilde, men ser vi nøyere etter vil det som er scannet i fargemodus som oftest ha en brunaktig tone og ikke være ekte svart-hvitt. Dette vil selvfølgelig også gjenspeile seg i utskriften. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Jeg fikk ikke dette til å virke, men den skriveren jeg har stod heller ikke i listen. Prøvde å velge en modell under, og det så ut som den fikk kontakt. "Counter is reset" stod det faktisk... men... http://downloads.guru3d.com/download.php?det=644 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå