Løkken Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Jeg sitter bak en router.. så hvis jeg setter opp en server (f. eks Bulletproof) så finner bare de som er bak routern meg... finnes det ikke en måte å få satt en server forran den routern.. evt. finnes det noen sider jeg kan få/kjøpt meg noen servere.. ? Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Du må redirecte ftp porten (som oftest 21) i routern til maskinen server progget står på. Står sikkert noe om dette i brukermanualen til routern din! En kan også gjerne fikse en gratis relink til ip adressen din. Sjekk www.dyndns.org fks. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Du må også åpne port 20. Les mer HER. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Du må også forwarde passive porter og fore programmet med din eksterne IP dersom andre personer som også sitter bak NAT skal kunne bruke FTPen. Alt er forklart relativt nylig her. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Jeg har samme problemet med en ASUS WL500G router. Jeg setter inn en USB disk i USB-Porten på routern og det skal funke fint ( det står iallefall at det skal gå utenom routern) men får det fortsatt ikke til. Lenke til kommentar
tthen Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 CaZpeR, jeg hadde akkurat samme problem som deg. holdt på å styre i dagevis, og var så forb**** at jeg holdt på å gi opp. skrev mail/ringte asus. men ingenting virket. sjekket http://chupa.nl forumet, og fikk et tips hva som måtte gjøres og DET FUNKET! gjør følgende: * oppgrader til firmware 1.9.2.7 * fjern ALT du har lagt inn når det gjelder virtual server list og virtual dmz (den innebygde ftp-serveren til asus wl-500g ligger ikke bak brannmuren så du trenger ikke åpne opp for verken port 20 eller 21.) * aktiver brannmuren, men ikke legg inn noen innstiller for wan/lan. DA SKAL DET FUNKE! LYKKE TIL! Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 CaZpeR, jeg hadde akkurat samme problem som deg. holdt på å styre i dagevis, og var så forb**** at jeg holdt på å gi opp. skrev mail/ringte asus. men ingenting virket.sjekket http://chupa.nl forumet, og fikk et tips hva som måtte gjøres og DET FUNKET! gjør følgende: * oppgrader til firmware 1.9.2.7 * fjern ALT du har lagt inn når det gjelder virtual server list og virtual dmz (den innebygde ftp-serveren til asus wl-500g ligger ikke bak brannmuren så du trenger ikke åpne opp for verken port 20 eller 21.) * aktiver brannmuren, men ikke legg inn noen innstiller for wan/lan. DA SKAL DET FUNKE! LYKKE TIL! Takk! Har søkt litt i Chupa forumet (et genialt forum btw), men fikk det ikke til da. Skal teste det du sa der. Men dette er sykt offtopic Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 CaZpeR, jeg hadde akkurat samme problem som deg. holdt på å styre i dagevis, og var så forb**** at jeg holdt på å gi opp. skrev mail/ringte asus. men ingenting virket.sjekket http://chupa.nl forumet, og fikk et tips hva som måtte gjøres og DET FUNKET! gjør følgende: * oppgrader til firmware 1.9.2.7 * fjern ALT du har lagt inn når det gjelder virtual server list og virtual dmz (den innebygde ftp-serveren til asus wl-500g ligger ikke bak brannmuren så du trenger ikke åpne opp for verken port 20 eller 21.) * aktiver brannmuren, men ikke legg inn noen innstiller for wan/lan. DA SKAL DET FUNKE! LYKKE TIL! Hvordan vet du hvilken router han har? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Han sier det jo selv - en ASUS Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Han sier det jo selv - en ASUS Nei Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 fuzzy: Jo. Jeg har samme problemet med en ASUS WL500G router. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) fuzzy: Jo. Jeg har samme problemet med en ASUS WL500G router. CaZpeR skrev det. Ikke trådstarter. EDIT: Å nå ser jeg det. Du svarte til CaZpeR... og svarte ikke til trådstarter Endret 10. april 2005 av fUzZy^ Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 fuzzy: Jo. Jeg har samme problemet med en ASUS WL500G router. CaZpeR skrev det. Ikke trådstarter. EDIT: Å nå ser jeg det. Du svarte til CaZpeR... og svarte ikke til trådstarter Jeg kom litt off-topic frem. Var egentlig ikke meningen. Sorry for forvirringen. Lenke til kommentar
tthen Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 CaZpeR - hadde vært fint om du ga tilbakemeld hvis du fikk det til og hastigheten du får! jeg har adsl 2048/256 og får følgende fra ftp-serveren til wl-500g nedlasting via lan - 600 Kb/s nedlasting via wlan - 300 Kb/s nedlasting via wan (fra utsiden) - 30 Kb/s Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Du må også åpne port 20. Les mer HER. jeg har ikke åpnet por 20, kjenner heller ingen andre som har det. trådstarter:du kan åpne den porten du vil, f.eks 1337, sålenge du husker å velge den porten i ftp programmet ditt Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 jeg har ikke åpnet por 20, kjenner heller ingen andre som har det.trådstarter:du kan åpne den porten du vil, f.eks 1337, sålenge du husker å velge den porten i ftp programmet ditt Jeg fikk ikke PASV eller vanlig modus til å fungere da jeg var bak en NAT-basert router. Så åpnet jeg port 20 så funket alt helt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå