Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

FTP-server bak router!

Anbefalte innlegg

Jeg sitter bak en router.. så hvis jeg setter opp en server (f. eks Bulletproof) så finner bare de som er bak routern meg... finnes det ikke en måte å få satt en server forran den routern.. evt. finnes det noen sider jeg kan få/kjøpt meg noen servere.. ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CaZpeR, jeg hadde akkurat samme problem som deg. holdt på å styre i dagevis, og var så forb**** at jeg holdt på å gi opp. skrev mail/ringte asus. men ingenting virket.

sjekket http://chupa.nl forumet, og fikk et tips hva som måtte gjøres og DET FUNKET!

gjør følgende:

* oppgrader til firmware 1.9.2.7

* fjern ALT du har lagt inn når det gjelder virtual server list og virtual dmz (den innebygde ftp-serveren til asus wl-500g ligger ikke bak brannmuren så du trenger ikke åpne opp for verken port 20 eller 21.)

* aktiver brannmuren, men ikke legg inn noen innstiller for wan/lan.

DA SKAL DET FUNKE! LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
CaZpeR, jeg hadde akkurat samme problem som deg. holdt på å styre i dagevis, og var så forb**** at jeg holdt på å gi opp. skrev mail/ringte asus. men ingenting virket.

sjekket http://chupa.nl forumet, og fikk et tips hva som måtte gjøres og DET FUNKET!

gjør følgende:

* fjern ALT du har lagt inn når det gjelder virtual server list og virtual dmz (den innebygde ftp-serveren til asus wl-500g ligger ikke bak brannmuren så du trenger ikke åpne opp for verken port 20 eller 21.)

Takk! Har søkt litt i Chupa forumet (et genialt forum btw), men fikk det ikke til da. Skal teste det du sa der. Men dette er sykt offtopic :p

Lenke til kommentar

gjør følgende:

Hvordan vet du hvilken router han har?

Lenke til kommentar
fuzzy: Jo.

Jeg har samme problemet med en ASUS WL500G router.

CaZpeR skrev det. Ikke trådstarter.

EDIT:

Å nå ser jeg det. Du svarte til CaZpeR... og svarte ikke til trådstarter

Jeg kom litt off-topic frem. Var egentlig ikke meningen. Sorry for forvirringen.

Lenke til kommentar

CaZpeR - hadde vært fint om du ga tilbakemeld hvis du fikk det til og hastigheten du får!

jeg har adsl 2048/256 og får følgende fra ftp-serveren til wl-500g

nedlasting via lan - 600 Kb/s

nedlasting via wlan - 300 Kb/s

nedlasting via wan (fra utsiden) - 30 Kb/s

Lenke til kommentar
jeg har ikke åpnet por 20, kjenner heller ingen andre som har det.

trådstarter:du kan åpne den porten du vil, f.eks 1337, sålenge du husker å velge den porten i ftp programmet ditt

Jeg fikk ikke PASV eller vanlig modus til å fungere da jeg var bak en NAT-basert router. Så åpnet jeg port 20 så funket alt helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...