Richard87 Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 (endret) Kossen kan eg sjekka om ei fil e open i ein error handler og finna fil nummeret som den er koblet til? [EDIT] Og kossen kan eg effektivt restarta programme mit? Endret 9. april 2005 av Richard87 Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Du trenger ikke det, VB lukker den åpne filen automatisk når en feil inntreffer. Ellers, for å restarte programmet, kan du jo ganske enkelt kjøre Shell-kommandoen: Shell ValidPath(App.Path) & App.EXEName & ".exe" ' Avslutt dernest programmet ditt, enten ved End eller ved å kjøre Unload på alle former Legg dessuten til følgende i samme modul: Public Function ValidPath(sPath As String) ' Legg til skråstrek såfremt det er nødvendig ValidPath = sPath & IIf(Right(sPath, 1) = "\", "", "\") End Function Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 angående error handleren, lukker VB filen når feilen intreffes, eller når programme mitt avsluttes? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 angående error handleren, lukker VB filen når feilen intreffes, eller når programme mitt avsluttes? i Windows NT/XP/2000 tar i hvert fall seg av dette automatisk - det er derfor somme ressurser deallokeres når programmer avsluttes via Task Manager. Jeg er dessuten også av den oppfatning at VB utfører det samme når applikasjonen avsluttes riktig, dvs. uten "End"-kommandoen eller TerminateProcess som det egentlig er. Om Windows ordner dette automatisk i eldre versjoner lik 95, 98 og ME, betviler jeg. Der har i hvert fall jeg mang en gang opplevd at Windows sier fullstendig takk for seg når for mange programmer den feilaktige måten. Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 ok, eg forstår, då komme eg tebake te original sprøsmålet mitt, kossen kan eg under runtime finna ut ka filnummeret som er koblet til filen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå