Gå til innhold

"Light"-Drivere til Creative Audigy 2 ZS?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg Audigy 2 ZS. I dag har jeg et Terratec 7.1 Space lydkort og det er i og for så vidt greit, men det er etter min mening for store kompatibilitetsproblemer med spill og for dårlig/treg utvikling av drivere. Det som imidlertid er veldig positivt med Terratec-kortet er at driverne er så enkle og greie. Jeg har tidligere hatt et Live!-kort og sverget da egentlig på å aldri kjøpe Creative-produkter igjen i hele mitt liv. Har også sett/hørt skrekkhistorier fra folk med Zen-MP3-spillere når det gjelder softwaren til Creative.

Derfor lurer jeg på om det finnes en "Light"-utgave av Audigy-driverne. Jeg er nemlig ikke interessert i nye versjoner av Windows Media Player som oppfører seg som en maktsjuk SV-politiker når det gjelder fil-assosiasjoner eller tusen "kjekke" Creative-programmer som kludrer opp systray og gjør at PCen tar 10 sekunder lenger å starte. Jeg trenger å kunne få best mulig lyd i spill, jeg trenger en volumkontroll og jeg trenger en equalizer. Den må gjerne være gråfarget og ikke se ut som et jæ*** tivoli med sukkertøy på.

Håper på svar og at jeg ikke var altfor støtende på folk som synes det beste her i verden er store, rosa blinkende skins til alle programmene sine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri hatt noen probs med mine to SB lydkort (Live value bulk og Audigy 5.1 bulk), bare velg ved installasjon at du bare vil installere Windows drivere og evt AudioHQ og Surround Mixer. Har aldri kludret til her iallefall. Men ja, er enig at ved full installasjon blir det mye søppel som kommer inn på disken, og den eax-logoen ved hver oppstart var irriterende. Hva for lydkort du kan skaffe deg er jeg dessvere usikker på, har bare erfaringer med SB Live baserte kort :-) Mitt neste blir nok en SB Audigy 2 ZS, denne gangen med gull(?) kontakter og ikke farga plast som på oem/bulk utgavene. Lurer på om det siste der egentlig har noe som helst å si på lyden...?

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...