camxer Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Jeg har et Intel pentium 4 2.4 C Northwood prosessor lagt i Malaysia . Har klokket den mye men jeg ønsker å få til enda høyere hastigheter. Det som er problemet med cpuen er at den blir fort varm og klikker etter en stund. Så jeg tenkte hvorfor ikke ta av den heatspreaderen som sitter på cpuen? Har hørt at du får ca 5 grader lavere temp av dette... Har noen et link til en guide hvor de modder en northwood "C" cpu eller har gjort det selv? Eller er det ikke verdt å stresse med å ta den av? Takker for alle svar Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Den er der av en grunn! Og det er å hindre at den blir skadet/fordele vekta av kjøleren jevnt så med mindre du er stødig på handa og vet hva du driver med så er det ikke å annbefale! Vet desverre ikke om en guide eller lignende... Never mind! Jeg vet! Google roxxor maxxor! Lenke til kommentar
camxer Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Den er der av en grunn! Og det er å hindre at den blir skadet/fordele vekta av kjøleren jevnt så med mindre du er stødig på handa og vet hva du driver med så er det ikke å annbefale! Vet desverre ikke om en guide eller lignende... Never mind! Jeg vet! Google roxxor maxxor! Jeg har lest den guiden, men der bruker de et 1,7GHz willamette socket 423 som er litt forskjellig fra en Northwood "C" prosessor... jeg vet liksom ikke hvor dypt må jeg kutte Lenke til kommentar
CFD Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Dette er riktignok min A64 ,men her har jeg slipt HS ,men jeg bruker det også til vanlig. Tjente noen mhz på å slipe det innvendig også så jeg angrer inne. Det sitter dårlig kjølepasta på innsiden så det er ganske greit Men Intel kjernen er veldig sprø så jeg ville nok ikke fjernet den såfremt du ikke har ekstremkjøling. Mange har sagt at tempraturene øker hvis du fjerner HS og ha luft\vann. Men får endel bedre tempraturer med fase. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå