xanonymx Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Jeg har fått lånt meg en 5-port ethernet hub, så jeg er usikker på kordan man skal koble dette til. Jeg har et ADLS modem, og det er to PC-er som skal være tilkoblet til internett, igjennom denne hub-en. Etter vi har koblet til hub-en, så hvordan skal vi stille in PC-en(e) Lenke til kommentar
Marti Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Litt usikker på hva du mener her. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 hvis det bare er en hub/switch skal pcene stilles inn akkurat som når du ikke har den. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Når eg har koblet Pc-ene og adsl til denne huben, så lurer jeg på hvordan jeg skal stille in PC-ene slik at begge kan værer inne på internet samtidig, det er kun en av Pc-ene som får forbindelse om gangen Lenke til kommentar
jornh71 Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Viss du bare har et bredbåndsmodem, må du også ha en eller annen form for ruter for å få mer enn en PC på nett. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Hvis det er telenor det er snakk om og thompson speedtouch, så har den innebygget dhcp-server. Gå inn på begge maskinene og i egenskaper for den tilkoblingen som brukes, gjerne "Local Area Network", i listen som nå dukekr opp gå ned til TCP/IP protocol og egenskaper for denne. Nå velger du "motta ip-adresse automatisk" det samme med dns-servere. Dette gjelder winxp, men er ganske likt for eldre windows også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå