joenohr Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Jeg gir en bruker lov til å velge hvor mange enheter som skal lagres i et system, og deretter lager jeg et tekstfelt for hver enhet han har valgt å legge inn. Velger han 10 så lages 10 tekstfelter, som inneholder informasjon om hver enkelt enhet. IMEI til mobiler i dette tilfellet. PHP/HTML koden er slik <form name="telefoner" action="php/InsertToDb.php" method="POST" onsubmit="return validate();"> <p class="vanligtekst"> <?php for($counter=0; $counter < $antall; $counter++) { $temp = $counter+1; echo "Telefon nr."."$temp"; echo " "; echo "<input type=\"text\" name=\"imei[]\" size=\"20\">"; echo "<br>"; } ?> som dere ser har jeg en onsubmit funksjon som heter validate(); Denne inneholder denne koden <script language="javascript"> function validate() { if ((imei[].value.length==0) || (imei[].value==null)) { //return true; alert("feil"); return false; } else { return true; } } Denne kodefnutten ligger rett etter <body> MEN! Det funker steikanes dårlig... noen forslag? </script> Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Har ikke vært borti name="imei[]"-varianten for flere felter før. Jeg ville gjort noe slikt: <?php for($counter=0; $counter < $antall; $counter++) { $temp = $counter+1; echo "Telefon nr."."$temp"; echo " "; echo "<input type=\"text\" id=\"imei$counter\" name=\"imei$counter\" size=\"20\">"; echo "<br>"; } ?> og <script type="text/javascript"> function validate() { for (i = 0; i < <?php print $antall; ?>; ++i) { imei = document.getElementById("imei" + i); if (imei.value.length == 0) { window.alert("feil"); return false; } } return true; } </script> Og javascriptet kan godt være innenfor head-taggene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå