Gå til innhold

Skryt til OCZ og Netshop.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en powerstream 520w som nå er ca 4 måneder gammel. Her om dagen begynte den å oppføre seg rart, slå seg av tilfeldig, og volten på 3.3v railen låste seg på 3.8v! Nå funker den ikke i det hele tatt, og ligger klar til å sendes i retur..

Men det må sies at jeg fikk hjelp av en OCZ representant på msn(!), og uten at han kunne rette på problemet der, så lovet han at alt skulle ordne seg. Vi får stole på det :yes:

Lenke til kommentar

Min OCZ powerstream 520W (kjøpt før jul) gikk ad dundas igår - maskinen gikk kun på tomgang da det skjedde og da jeg prøvde å starte opp igjen så tok den jammen ut sikringa (i leiligheten).

Jeg var veldig fornøyd med PSUen og har tidligere veldig gode erfaringer med retur hos både netshop og direkte hos OCZ. Ser nå at det faktisk er endel som har hatt problemer med denne PSUen. Foreløpig håper jeg bare at det ikke er noe annet som også har tatt kvelden - backup av data er nemlig ikke helt up to date.

Lenke til kommentar

Etter at min begynte å oppføre seg rart, og til slutt helt tok kvelden har pcen min oppført seg noe rart, selv etter at jeg satte i den gamle og trofaste Cheiftec PSUen. Jeg begynte å feilsøke på rammen først, ettersom harddiskene tilsynelatende fungerte greit. Ram først, så sjekke hk og andre komponenter som er utsatt for "spikes" i strømmen. Memtest viser at den ene rambrikken har "bad sectors", og med det lurer jeg på om det kan være psuen som har skyld i dette, for jeg har ikke hatt problemer med dataen før OCZ psuen tok kvelden.. :ermm:

Lenke til kommentar
Kjøpte et OCZ Powerstream hos Itbutikken i November som startet å brenne før påske :dribble: Kortsluttet hele kursen i leiligheten og tok like godt med DFI kortet og CPU'en i tillegg :cry:

Netshop erstattet DFI kortet og OCZ nølte ikke med å erstatte PSU'en. Tok kontakt med OCZ support direkte, og siden jeg også hadde OCZ plat 3200 rev2 ram som "kanskje" også kunne gått med i sluket (fikk ikke testet), slang de like godt med en pakke "på kjøpet". Måtte riktignok sende PSU'en RMA til UK som kostet NOK 270, men er fornøyd med utfallet tross alt. Alt ble sendt med Fedex fra statene og jeg fikk OCZ hardwaren fra statene levert på døra FØR Netshop fikk sendt meg nytt hovedkort. Bortsett fra det faktum at at PSU'en brant, er jeg veldig fornøyd med OCZ og måten de behandler kundene på. Ikke noe å utsette på Netshop heller.

Nå viser det seg at den gamle rammen er ok, så jeg har en pakke uåpnet OCZ plat 3200 rev2 ram til overs :yes:

Jepp opplevde noe av det samme hos PsData da et asus hk kortsluttet hele pcèn. Asus ville ikke erstatte noe men PsData erstattet alt + at jeg fikk en 180 GB hd som plaster på såret . :thumbup:

Lenke til kommentar

OCZ har 5år(!) garanti på powerstream serien(kanskje modstream også, har ikke sjekket) så det var jo ikke rart at du fikk ny psu akkurat, men at netshop erstattet hovedkortet som gikk føyken OG at ocz sendte deg ram i tilfelle den du hadde ble ødelagt er mildt sagt imponerende.

Lenke til kommentar
Hejsan alla

Jag har sett till att mina överordnade tar sig en titt på detta sedan det verkar som om en del har precis samma problem. Har ni den modellen med 115V/230V switch bak på psu?

Jepps, jeg har iallefall den modellen. :yes:

Lenke til kommentar
Hejsan alla :)

Jag har sett till att mina överordnade tar sig en titt på detta sedan det verkar som om en del har precis samma problem. Har ni den modellen med 115V/230V switch bak på psu?

Den versonen som brant hadde switch 115/230V bak. Kjøpt på Itbutikken og returnert til OCZ UK. Den jeg fikk som erstatning har ingen switch og fungerer bra hittil.

Lenke til kommentar

jeg er stolt eier av ocz mod stream 520 watt psu, og jeg er kjempefornøyd med min :)

eller, det er to små ting jeg ble litt skuffa over da, ene er at den 20 pin atx kontakten har litt kort lednig, og så er den lakka svart matt med blank lakk oppå (det ser i alle fall sånn ut) og det var litt kjipern, for bildet av den på netshop er jo sølvfarga og resten av maskina mi er jo det også, så det skjærer litt. mene den funker strøkent! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...