Gå til innhold

Skryt til OCZ og Netshop.

Anbefalte innlegg

Kjøpte et OCZ Powerstream hos Itbutikken i November som startet å brenne før påske :dribble: Kortsluttet hele kursen i leiligheten og tok like godt med DFI kortet og CPU'en i tillegg :cry:

Netshop erstattet DFI kortet og OCZ nølte ikke med å erstatte PSU'en. Tok kontakt med OCZ support direkte, og siden jeg også hadde OCZ plat 3200 rev2 ram som "kanskje" også kunne gått med i sluket (fikk ikke testet), slang de like godt med en pakke "på kjøpet". Måtte riktignok sende PSU'en RMA til UK som kostet NOK 270, men er fornøyd med utfallet tross alt. Alt ble sendt med Fedex fra statene og jeg fikk OCZ hardwaren fra statene levert på døra FØR Netshop fikk sendt meg nytt hovedkort. Bortsett fra det faktum at at PSU'en brant, er jeg veldig fornøyd med OCZ og måten de behandler kundene på. Ikke noe å utsette på Netshop heller.

Nå viser det seg at den gamle rammen er ok, så jeg har en pakke uåpnet OCZ plat 3200 rev2 ram til overs :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel ikke noe vanlig kost tror jeg(Håper), men det kom faktisk røyk ut bak. Det hele avsluttet med et flott blått fyrverkeri etterfulgt av stummende mørke..... Du kan tro jeg ble glad :nei: Så for meg tusenlappene fyke av gårde....

Har fortsatt tro på OCZ sine produkter. Du kan jo se på support forumet deres for få deg et bilde vedr. problemer som evt. går igjen. Tror ikke du skal være så redd for å kjøpe OCZ.

Lenke til kommentar

Ser ut som at det er noen som har att problemer med powerstream psuene ja.

Jeg kjøpte en i november i fjor, og en uke etterpå når jeg kom hjem fra skolen og skulle slå på pcen, slo den ut sikringa, måtte sende tilbake til netshop, men fikk heldigvis en ny :) Sålangt har den funket greit, men det hender at den slår ut sikringa av og til.

Den ødela ikke noe hardware btw..

Lenke til kommentar

Min OCZ Power stream 420+ funker som bare det... ;) Beste PSU jeg noen gang har hatt..

At sikringa ryker av og til trenger jo ikke være PSU en sin skyld. Enten så slår sikringa ut for "overbelastning" ... Eller så slår den ut for "kortslutning" (sistnevnte er veldig usansynlig, for da ville antageligvis ikke PSUen ha starta etterpå...) hvis det var PSU en som kortslutta vel og merke... :p

Edit: retta en del leifer

btw: utrolig god service :thumbup:

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
:hmm: har hørt mange som har hatt problemer med OCZ Psu`ene.

Kamerat av meg hadde en OCZ som køddet til spenningene.. Vcore va ustabil som bare pokkern helt til PSU`en tok kvelden... Ikke at det trenger å bety noe da

Virker som om det er Topower som produserer OCZ-PSUene. Sjekk ut denne tråden.

XtremeSystems

Lenke til kommentar

Veldig bra service - men de(OCZ) tar vel ikke sjansen på noe annet heller. Fornøyde kunder er vikitg. Ikke at alle tenker sånn da...

Har hatt min Powerstream 520 lenge nå, uten noen problemer.

-Sikker på at ikke de med problemer har stillt på potmeterene på baksiden av PSUen da? Man SKAL jo kunne gjøre dette, men det er vel en god idé å være litt forsiktig der. Mine LEDer lyser grønt hele tiden.

Lenke til kommentar
...

Jeg kjøpte en i november i fjor, og en uke etterpå når jeg kom hjem fra skolen og skulle slå på pcen, slo den ut sikringa, måtte sende tilbake til netshop, men fikk heldigvis en ny :) Sålangt har den funket greit, men det hender at den slår ut sikringa av og til.

...

At sikringa går er ikke unormalt hvis du har "rett" type sikring. Det skjer meg både hjemme og på jobb.

Hjemme har jeg samlet alt av data på et fordelingstikk med bryter, alltid kjekt å skru på en bryter istedet for 4 (pc, skjerm, lyd, printer mm). Selv om makseffekt på utstyret neppe overstiger 200W (ca 0.8A ) så er startstrømmen ved spenningspåslag nok til å slå ut kursen (10A). Det skjer heldigvis ikke hver gang (1 av 10?) hvis ikke hadde jeg nok gjort noe med det for lenge siden.

Skal bygge om snart så jeg vurderer enten kraftigere kurs (16A) eller tregere sikringer.

Lenke til kommentar

Eneste problemet jeg har hatt med min PowerStream 520 er: når jeg satt på lan en gang, så ville ikke pcen starte. Jeg tok ut strømkablen til psu`en, og så om noen ledninger inne i pcen var løse. Men det var det ikke. Fikk tak i strømkablen igjen, og famla rundt med hånda bak pcen for å finne hullet den skulle inn i. Jeg satt tilfeldigvis fingern inn i hulle, og det gjorde vondt gitt :p

Netshop er jo alltid så hyggelige å sender med en sjokolade :D

John P.: Er den grønnfargen litt grønn-gul? mine lyser veldig gult i forhold til lyse fra vifta :hmm:

Endret av Paxor
Lenke til kommentar
Veldig bra service - men de(OCZ) tar vel ikke sjansen på noe annet heller. Fornøyde kunder er vikitg. Ikke at alle tenker sånn da...

Har hatt min Powerstream 520 lenge nå, uten noen problemer.

-Sikker på at ikke de med problemer har stillt på potmeterene på baksiden av PSUen da? Man SKAL jo kunne gjøre dette, men det er vel en god idé å være litt forsiktig der. Mine LEDer lyser grønt hele tiden.

Neida ikke rørt de. Plastikken var over fortsatt. Går som smurt her nå....foreløpig... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...