Ozelot Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Debatten starter slik: Jeg og min bror kommer kjørende(han som sjåfør) og skal ut på veien. Vi skal til venstre og vi ser heller ingen biler som kommer fra venstre. Til høyre ser vi det kommer biler , men siden disse ligger i høyre kjørefelt, så kjører han innpå, og legger seg i forbikjøringsfeltet. Så tenker jeg: "Blir ikke dette litt feil ?" Riktignok, så var han ikke til noe hinder, men jeg er da helt 100% sikker på at kjørelæreren sa til meg: "Du har bare lov til å kjøre forbi på venstre side." Riktignok så senket bilene som kom, farten slik at vi kunne legge oss i høyre kjørefelt. Hva synes dere ? Har lagt ved en skisse som forklare sånn noenlunde hvordan veien går. For ordens skyld: Vi valgte å kjøre der den røde pilen peker. Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 (endret) - Innholdet er slettet - Endret 6. januar 2006 av Umbra Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Burde ikke dette postes her? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Burde ikke dette postes her? Helt sant, min feil. Tenkte ikke så langt at vi hadde et bil forum...vanskelig å se en nerd skru på bil..(ok da, så er det flere enn nerder som besøker dette forumet) Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Flyttes til trafikkforumet Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Debatten starter slik:Jeg og min bror kommer kjørende(han som sjåfør) og skal ut på veien. Vi skal til venstre og vi ser heller ingen biler som kommer fra venstre. Til høyre ser vi det kommer biler , men siden disse ligger i høyre kjørefelt, så kjører han innpå, og legger seg i forbikjøringsfeltet. Så tenker jeg: "Blir ikke dette litt feil ?" Riktignok, så var han ikke til noe hinder, men jeg er da helt 100% sikker på at kjørelæreren sa til meg: "Du har bare lov til å kjøre forbi på venstre side." Riktignok så senket bilene som kom, farten slik at vi kunne legge oss i høyre kjørefelt. Hva synes dere ? Har lagt ved en skisse som forklare sånn noenlunde hvordan veien går. For ordens skyld: Vi valgte å kjøre der den røde pilen peker. Jeg ser ikke helt hvor du vil her. Kjørte din bror forbi bilene, så gjorde han jo det nettopp på venstre side. Om han ikke kjørte forbi, burde han ha lagt seg i høyre felt. Imidlertid kan han ligge i venstre felt om det er så tett trafikk at det gir den beste trafikkavviklingen. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Han ble forbikjørt av bilene på høyre side. Og som jeg har lært, så skal det ikke forekomme at man kjører forbi folk på høyre side. Og det var ikke noe særlig trafikk. Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 I utgangspunktet er venstrefeltet et forbikjøringsfelt, så lenge det ikke er nok trafikk til at man burde fylle opp begge feltene for å få bedre flyt. Mvh. en som har blitt stoppa for å kjøre forbi politiet på høyre side. Og i tillegg blitt stoppet for å ikke kjøre forbi politiet på høyre side. Men om jeg forstår tegningen og forklaringen din riktig så skulle dere inn på en vei med to kjørefelt i samme retning. Isåfall er det ingenting i veien for å legge seg ut i venstre felt dersom det kommer bil i høyrefeltet. Og så legge seg i høyre felt (dersom det er mest hensiktsmessig for videre kjøring) når det blir mulig. På en slik tofeltsvei skaper dette god trafikkavvikling i og med at man slipper å vente til høyre felt er tomt for biler før man kan kjøre inn på veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå