Gå til innhold

Har du kollidert?


Strutsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det har jeg. Jeg og min mann var så syndige og følge alle trafikkregler. Han kjørte og jeg satt på. Vi lå i 80 vi. Da vi kjørte inn i en tunnel møtte vi plutselig to biler som kom imot. Det var en luring som fant ut han skulle kjøre forbi inni tunnelen, i en sving. Tenk det kom en bil imot ham! Det var oss. Vi traff hverandre i tilsamen ca. 200 km/t. Vår bil ble bare en flat liten sammenkrøllet sak. Jeg fikk bare småskader. Mannen min fikk 5 brudd i bekkenet pluss masse greier. Men alt i alt var vi heldige, og han blir helt bra igjen. Folk som tar slike sjanser i trafikken burde aldri ha fått førerkortet...

3976227[/snapback]

Det er utrolig at det gikk så bra med dere! Dette er et ekstremt stygt tilfelle, det som er utrolig er at det skjer så ofte at folk kjører forbi på uoversiktelige strekninger og i svinger, og at det (faktisk) som oftest går bra!

 

En gang kjørte jeg bak en idiot som kjørte forbi bilen forran seg i en sving, han var millisekunder fra å frontkollidere med en familiebil som det satt 3-4 stk i. Bilen han kjørte forbi la seg etter, og de forsvant - Noen minutter senere kjører jeg forbi begge bilene på en holdeplass, han som hadde kjørt forbi fikk seg nok en skjennepreken av sjåføren han kjørte forbi, der han stod lent inn i vinduet.

 

Jeg håper personen dere kolliderte med får seg en ordentlig smekk!

...Hvordan gikk det forresten med han?

Endret av jh_
Lenke til kommentar
Det har jeg. Jeg og min mann var så syndige og følge alle trafikkregler. Han kjørte og jeg satt på. Vi lå i 80 vi. Da vi kjørte inn i en tunnel møtte vi plutselig to biler som kom imot. Det var en luring som fant ut han skulle kjøre forbi inni tunnelen, i en sving. Tenk det kom en bil imot ham! Det var oss. Vi traff hverandre i tilsamen ca. 200 km/t. Vår bil ble bare en flat liten sammenkrøllet sak. Jeg fikk bare småskader. Mannen min fikk 5 brudd i bekkenet pluss masse greier. Men alt i alt var vi heldige, og han blir helt bra igjen. Folk som tar slike sjanser i trafikken burde aldri ha fått førerkortet...

3976227[/snapback]

Kjempebra at det gikk bra med dere! hadde vært tragisk om dere ble skadd :( Helt enig, skulle ikke hatt lappen! Hadde jeg vært deg, hadde jeg sjekka mannen og deretter tatt et eller annet og slått ihjel den andre sjåføren med ;p "ja, han dunka vel hodet innat rattet... (en 6-7 ganger)" :p

 

Var ikke dere som kræsja i Hurumtunnellen?

Lenke til kommentar
En gang kjørte jeg bak en idiot som kjørte forbi bilen forran seg i en sving, han var millisekunder fra å frontkollidere med en familiebil som det satt 3-4 stk i. Bilen han kjørte forbi la seg etter, og de forsvant - Noen minutter senere kjører jeg forbi begge bilene på en holdeplass, han som hadde kjørt forbi fikk seg nok en skjennepreken av sjåføren han kjørte forbi, der han stod lent inn i vinduet.

5535759[/snapback]

 

:D KONGE(!!) at det finnes slike mennesker!! Selv om jeg kanskje kunne fått en skjennepreken for en eller to ting jeg har gjort selv i tiden.. :blush: Men aldri mer! :nei::no:

Lenke til kommentar

Venta for rødt lys, da det kom en idiot som hadde oversett både ventene biler og lyskryss. Han innrømmet etterpå at han hadde kjørt "litt for fort", (80 km sone) og først så ventene biler og lyskryss 3-4 meter før det smalt. Han nådde faktisk ikke å bremse. Jeg stod bakerst i køen.

 

Totalskadet bil.

En invaliderende kraftig nakkesleng og hjernerystelse.

 

Var sykemeldt i flere måneder og prøvde så å gjenopta arbeide. Måtte oppgi dette, og etter et lengre forløp med test og undersøkelser fikk jeg beskjed på at jeg aldrig ville komme tilbake på arbeidsmarkedet.

 

Får i dag full uføretrygd.

 

1 sek. uopmerksomhet når du kjører bil er nok!

Det kan forandre andres liv for altid.

 

Hilsen tukols

Endret av tukols
Lenke til kommentar

Kjempebra at det gikk bra med dere! hadde vært tragisk om dere ble skadd :( Helt enig, skulle ikke hatt lappen! Hadde jeg vært deg, hadde jeg sjekka mannen og deretter tatt et eller annet og slått ihjel den andre sjåføren med ;p "ja, han dunka vel hodet innat rattet... (en 6-7 ganger)"

 

Var ikke dere som kræsja i Hurumtunnellen?

 

Det gikk heldigvis bra med oss til slutt, men mannen min ble hardt skadet. Slå ihjel og slå ihjel. Ingen hevnfølelser egentlig. Tenker at det blir for dumt. Dessuten ingen vits i å gå å være forbanna og bitter.

Nei, det var oss som krasja i Munndalsbergstunnelen i Lindås kommune.

Lenke til kommentar

Det er utrolig at det gikk så bra med dere! Dette er et ekstremt stygt tilfelle, det som er utrolig er at det skjer så ofte at folk kjører forbi på uoversiktelige strekninger og i svinger, og at det (faktisk) som oftest går bra!

 

 

Ja ikke sant? Jeg blir helt sjokkert over den sinnssyke kjøringen.

 

 

Jeg håper personen dere kolliderte med får seg en ordentlig smekk!

...Hvordan gikk det forresten med han?

 

Han kom fra det hele uten nevneverdige skader. Ellers venter vi på at smekken skal komme. Må innrømme at jeg håper den blir STOR jeg også...

Lenke til kommentar

Bra det oftest ender med mindre skader når det først smeller :)

 

Ja, jeg har smelt :p

Dette skjedde i slutten av april:

 

Jeg skulle ut av en rundkjøring på mopeden min, forran ligger en Mercedes stv. av typen überthanks med god klaring..

Jeg gir på fordet en fra høyre (som skulle inn) presser seg ut, og når jeg snur hodet fram igjen ser jeg at han forran står på bremsen så blårøyken velter...

Han i den røde Vectra'n forran han bråstoppa å heiv seg av veien, mens han forran meg sikkert merka det ganske brått..

 

Jeg med mine fete dekk har cirka null kontakt med bakken, hvertfall ikke med tanke på at det var oljesøl eller noe tilsvarende der (kunne ikke sees, men glatt var det)

Egentlig skulle jeg fint greid å bremsa, men det gikk ikke her :(

 

Endte med at jeg ikke fikk bremset (stive hjul men null effekt) å dundra i ræva på den Mercedesen som lå før meg..

Jeg traff hengerfeste på den i cirka 50km/t å smalt først huet i bakruta på Merca, som jeg trodde ville knuse, å fikk så vekta fra moppa i trykk bakfra..

I følger vitner sto den nesten loddrett å trykte meg mer mot ruta..

Men den knuste ikke (faktisk ikke en ripe på bilen, mens min bare blei konstantert totalvrak på stedet)

Mens jeg lå på bakken holdt jeg på å bli overkjørt av to biler som kom bak (fikk "heldigvis" bare finger'n)

 

Han jeg smalt i kom ut av bilen sin, å sjekka om det var liv i meg, så når jeg "spratt" (les: reiste meg) blei han knallhvit og stiv som en stokk..

Han sa bare: trudde aldri du skulle reise deg etter det der..

 

Blei henta av ambulanse kort tid etter og kjørt til sykehuset..

Fikk der beskjed om at jeg aldri skulle ha overlevd en sånn smell :dontgetit:

 

Slapp "billig" unna det hele:

Nesten 2cm. kortere, sinnsyke nakkesmerter i lengre tid (ikke over enda, men kommer seg) og impotens i langt over 3 måneder etter "tanklokket" :p og en masse blåmerker over alt..

 

Jeg blir i det minste nesten 100% igjen, sjenker en tanke til de som ikke blir det..

 

 

Edit: Fikk for ikke lenge siden et "forenklet" forelegg på 6500 kroner for uforsvalig kjøring..

Kommer til å gå til retten med den da rapporten har blitt endret etter at han jeg smalt med, forklarte saken til politiet... (med meg til stede før ambulansen kom)

 

Sto at det var betydelige skader på begge kjøretøy (noe som blei avkrefta av han jeg smalt med når politiet kom)

 

Sto også at det var tørt og fint på veiene, noe som også blei avkrefta av både meg og han jeg smalt med... (han merka han sklei for mye til at det var "bar" vei)

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar

Vi lå 3 biler i kø, med meg i midten (på lærekjøring med muttern og ei vennine). Så fant idioten foran meg ut at han skulle stoppe elt opp slik at han kunne vinke til en slektning av idioten som kom imot (han som kom imot kjørte forøvrig LITT fortere enn 50 som var grensa). Det oppdaga jeg akkurat tidsnok, så jeg stod på bremsene og fikk stoppa med noen meters klaring. Det gjorde ikke han som kjørte bak meg igjen, og deisa rett i bilen vår.

 

Intressant opplevelse, men var litt ekkelt å se i speilet at det kom en bil kjørende bak som ikke klarte å stoppe opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...