hishadow Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Bare et lite spørsmål angående følgende forumreglement: #16:Brukerkontoen din er personlig, og skal ikke benyttes av andre. Alle bevegelser fra din konto blir regnet som om de var utført av deg selv. Pass godt på passordet ditt, slik at andre ikke får mulighet til å misbruke kontoen din. Du er personlig ansvarlig for innholdet i debattinnleggene du publiserer, og vil holde Hardware Online AS og/eller søsternettsteder skadesløs for ethvert eventuelt krav fra tredjeperson som følge av dine debattinnlegg. Ved å skrive innlegg på forumet gir du Hardware Online AS og/eller søsternettsteder en evigvarende rett til å bruke innlegget slik de ønsker uten vederlag. Mitt spørsmål er hvordan dette forholder seg når vi programmerer, og for den sak skyld andre, legger ut deler av arbeidet vårt her på forumet. Er denne regelen å tolke som en overføring av eierskap av materialet som postes? Kan være jeg bare misforstår regelen, så avklaring ønskes. Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 jeg regner med at vi egentlig sier fra oss retighetene. men når du poster kode så er det vel ikke så mye at det gjør noe. (hvis du skjønner) du poster jo ikke store programmer her. bare kode snutter hvor det er feil. og kanskje noe som er relevant. men tror at hvis du bare tenker over at du ikke skal psote så mye kode her så blir også alt mye ryddigere her. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Men si at jeg poster et program, og dette bruker GPL-kode skrevet av andre enn meg. Programmet i er lisensiert under GPL. (akkurat dette gjorde jeg ti sekunder før jeg postet her) Hva vil dette si? Betyr dette at jeg står annsvarlig ovenfor 3. part dersom HW velger å bruke mitt program? Hva hvis jeg poster koden til noe helt annet - sett at jeg postet koden til Linux (the kernel) her - hadde jeg da stått ansvarlig ovenfor Linus Thorvalds (med venner) for det HW hadde valgt å gjøre med koden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå