Gå til innhold

Fjerne media player i XP

Anbefalte innlegg

noen her som vet om det går eller hvordan for den saks skyld, å fjerne media player fra XP slik at man kan bruke annen avspiller uten å måtte vente på XP SP 1.siden et nok er en stund til den kommer i norsk og.

Mvh Kriger

signatur hva er det.....:smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan:

Installer f.eks winamp, hvis du skal åpne mp3 filer. Når du har gjort det så høyre klikker du på en mp3 fil og trykker åpne i, så kommer det opp en boks med alternative programmer du kan åpme filen i. Så finner du winamp, så marker en runding der det står at du kan bruke dette programmet til å åpne disse file bestandig.

samme gjør du hvis du skel se fil. Installer div x osv.

Ken-gjøran

Lenke til kommentar

ja ja..var liksom ikek det eg spurte om.det er noe alle vet går eg utfra....

eg spurte om det var noen som visste om hvordan ellerom det går å fjerne media player ...

ikke hvordan man setter winamp eller andre til å spilel av filtyper....vil ha den bort....Vekk skjønner du...

Lenke til kommentar

for eksemple noe lignende som dette vis man vil fjerne msn ra xp siden den ikke er i legg til fjern programmer så kan man gjøre dette:

start------kjør og lim inn denne linja

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%INFmsmsgs.inf,BLC.Remove

det fjerne msn ....

er det noe lignende måte å fjerne media player i Xp.

kan da ikke være så vanskelig vis noen vet å svare på det man spør om i stede for andre svar utenom

Lenke til kommentar

Kriger: SpeCtaCelus kom med et godt tips! Sett heller pris på at du får et seriøst svar, for det har det vært lite av i det siste.

At byggern ikke ville gi deg "oppskriften" var et fin måte å få frem poenget om at det var en noe dum måte å reagere på bare fordi SpeCtaCelus ikke ga deg et konkret svar. Heller det en et innlegg fullt av bullshit!

Ta en titt på http://www.tweakxp.com, mulig du finner noe informasjon om fjerning av WMP.

[ Denne Melding var redigert av: H8U2DEATH på 2002-07-07 16:10 ]

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at det står i "avtalen" at Microsoft skal sjule "middleware" fra Windows XP.

Dette vil si at MS ikke fjerner programmene, men fjerner kanskje bare ikonene fra desktopen og starmenyen. Jeg synes å huske at jeg har lest dette en plass.

Så jeg tror ikke du kan fjerne noe som helst med Service Pack 1.

Lenke til kommentar

H8U2DEATH

godt tips som har absolutt 0 (null) å gjøre med det eg spurte om

det står klart hva eg spurte om:

Emne:Fjerne media player i XP.

ser ikke at det står noe om det han svarte på.eller at eg spurte om noe av det heller.

Mvh Kriger

Lenke til kommentar

Ikke at det har noe med saken å gjøre, men gjør det noe at wmp ligger der så lenge den ikke er aktiv da?...........uff, dette var teit, jeg skjønner jo hva du mener, men men........selv om noen av progrqammene til bill er litt teit, så er det best å bruke de for å støtte han:)

En ting til, kan du ikke gå inn å slette manuelt da?

Lenke til kommentar

"å fjerne media player fra XP slik at man kan bruke annen avspiller uten å måtte vente på XP SP 1."

Joda, han svarer delvis på det du spør om. "slik at man kan bruke en annen avspiller", han forklarte deg

hvordan du kan gjøre nettopp dette.

Så at dette hadde 0 (null) med saken å gjøre er feil!

Får nå ihvertfall håpe du finner ut av det!=)

Lenke til kommentar

vet ikke hvordan du fjerner ny versjon av media player- men du kan slutte å bruke den.

Du kan åpne mpg. filer med "mplayer2" (som er den gamle versjonen av media player- mest sannsynlig har du denne liggende). "Mplayer2" er raskest og best, og inkluderer samtidig ikke spyware som den nye versjonen av "Windows Media player"- og selv på den gamle versjonen får du alle videofilene til å spille av- samt benytte alle codecene.

Håper dette hjelper litt på- du er ikke den eneste som får fnatt av de nyere versjonene av Media Player.

Lenke til kommentar

Hva da fjærne MediaPlayer?

Kansje dårlig plass eller vanskelig ego?

Jaja du kan jo prøve dette (da er jeg sikker på at den ikke virker):

regedit.jpg

mplayer.jpg

fjernemplayer.jpg

Deretter kan du trykk F3 og slette alle nøklene.

Til slutt kan du jo søke den opp og slette den :

wmplayer.jpg

Håper dette hjalp deg :grin:

Ps : folk oppfører seg mot deg som du oppfører deg mot dem!

(gammelt ordtak)

Lenke til kommentar

takk til [RCG]Balthazar det kan nok fungere..

og til han andre duden her. nei han svare ikke delvis engang på det eg spør om.hadde eg ville vite hvordan man tilordner så eg får andre til å spille av så hadde eg spurt det...

eg sa klart og tyldlig i fra om hva eg ville. så kverulanter som sier noe annet kan jo bare la være å svare...eg ser jo nu at her er nok seriøse folk som faktisk prøver å svare å hjelpe slik det skal være.

og er det noen som har lyst til å starte diskusjon om noe som ikke hører under va eg spurte om kan de jo bare åpne en ny tråd så kan de ta det der.:smile:

takk til de som i allefall prøver å hjlpe meg å andre....Ros til de

Mvh Kriger

Lenke til kommentar

Krieger... han svarer kanskje ikke delvis på hva du *hadde tenkt til og spørre om*... men en kort gjennomgang av hva du *faktisk* spurte om... vitende eller ei.... så er det en kjensgjerning av han svarte delvis på det du spurte om... Hvis du ikke kan akseptere et korrekt svar fordi ditt spørsmål er klønete formulert så har du to valg

1. Bli bedre i norsk

2. Post fremtidige spørsmål på alt.clairvoyant

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...