Djevel Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Ok, jeg er litt forbandet for å si det minst. Har en bærbar pc som jeg er veldig fornøyd med, trodde jeg. (AmiloD 8820) Har ikke spilt så veldig mye spill før, men da Half Life 2 kom, ville jeg selvfølgelig kjøpe meg dette for å se hva alle skrek i ekstase over. Så jeg trallet meg en tur til butikken og kjøpte herligheten for 350 spenn, og trallet enda lykkeligere hjem med håp om å få slaktet noen monster når jeg kom hjem. Som du sikkert allerede forstår, ble det som skulle ha vært glede erstattet med ufattelig frustasjon. For etter den mye omtalte installasjonen, som gikk som smurt, så begynte Half Life å klage på skjermdriverne mine. "Følg denne linken for å oppdattere" De siste driverne som er laget for denne pcen er fra slutten av 2002! Jeg har ATI Radeon 9000 Mobile drivere. Dette kan da ikke stemme tenkte jeg og ringte supporten til Fuckitsju-Siemens. Jo da! Dette var en av bakdelene ved å ha bærbar det, så min kjære svenske kundekonsullent etterfulgt av et host. Da jeg spurte om hvem som har ansvaret for å skrive driverne sa han selvsagt ATI! Så jeg sa; i all verdens rike, og slenkte på telefonen. Etter mye knot fant jeg endelig en support tjeneste til ATI der det gikk an å sende en mail. Jeg beskrev det samme problemet, og fikk flere dager senere beskjed om at det er produsenten av pcen som har ansvaret for driverne. Dette pga av komponentenes spesielle natur. Skal det være slik? Er det OK å regne med at du blir bortprioritert etter å ha brukt flere tusen kroner på slikt utstyr? For det er det de gjør, bortprioriterer deg. PCen din blir ikke utdattert pga at du etter hvert har for dårlig prossessor skjermkort og andre hardware messige ting, men fordi de ikke GIDDER å lage nye drivere. !!!!HUSK DET NÅR DU KJØPER DEG NY BÆRBAR EN GANG!!!! Med andre ord. IKKE kjøp pcen fra denne produsenten. Du kommer til å være veldig fornøyd den første tiden mulignes. Men etter en stund begynner det å lukte surt fra pcen din, for datostemplingen på den er ikke så veldig lang. En kompis av meg fikk seg faktisk en ny Fuckitsu-Siemenns pc for i underkant av et år siden. Og han forteller også at han allerede har problemer med å finne nye drivere. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 (endret) Enten: www.omegadrivers.net Eller: www.ati.com sammen med www.driverheaven.net/patje Alle produsenter av bærbare er jevnt over håpløse til å oppdatere driverene sine generelt sett, og etter at modellen er faset ut er det bare unntaksvis at noen av dem gidder. Du finner gjerne mye nyere drivere hos produsenten av brikkesettet, lydcodecet, nettverkskortet osv. Edit: HL2 bør forøvrig kunne kjøre helt brukandes på et Mobility 9000 med nye drivere. Endret 9. april 2005 av qwert Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 jeg bruker omega drivere på min bærbar, fungere ypperlig. ati sine drivere kjente ikke igjen kortet mitt engang Lenke til kommentar
qwert Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 ati sine drivere kjente ikke igjen kortet mitt engang Det er derfor man trenger Patjes Mobility modder. Greit hvis man skal oppdatere drivere til noen som helst vil slippe å bli påtvunget Radlinker som et uvant kontrollpanel. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 (endret) Herregud hvem er det som installerer drivere som fulgte med på driver CD når det gjelder ATI eller nVidia skjemkort. Har du et ATI onboard skjermkort på bærbar bruker du selvfølgelig Omegadrivers, da disse er ypperlig til dette. Har du nVidia så kan du også bruke nVidia drivere (nvidia.com) eller Omegadrivers. På en driver CD så er det som regel kun med møkka drivere som produsenten av din bærbar har modifisert eller laget selv og det sier det meste! Da jeg spurte om hvem som har ansvaret for å skrive driverne sa han selvsagt ATI! Så jeg sa; i all verdens rike, og slenkte på telefonen. Selvføgelig er det de som lager drivere, det er de som har lagd skjermkortet! Endret 9. april 2005 av lavizh Lenke til kommentar
Djevel Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 (endret) Takk for mange gode tipps! Det er jeg kjempeglad for. :!: Men alikevel, det er sløvt av produsentene å drite i kundene sine på denne måten. Endret 9. april 2005 av Djevel Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 du greier ikke å spille hl2 med et 9000 mobility radeon da vel? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Dette er din feil, og ingen andre sin. Fujitsu lager gode bærbare, og at du snakker dritt om de her fordi du ikke har nok intelligens til å laste ned korrekte drivere sier mer om deg enn om noe annet. Og hvordan du får det til å være Fujitsu sin feil, når det er ATI som har laget skjermkortet, understreker det. Lenke til kommentar
chil Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 last ned drivere hos brikset produsenten, ikke produsenten av HK,pcn el.. det er en fin regel Lenke til kommentar
qwert Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 (endret) Dette er din feil, og ingen andre sin. Fujitsu lager gode bærbare, og at du snakker dritt om de her fordi du ikke har nok intelligens til å laste ned korrekte drivere sier mer om deg enn om noe annet. Og hvordan du får det til å være Fujitsu sin feil, når det er ATI som har laget skjermkortet, understreker det. Tøys! Det koster stort sett ikke produsentene mer enn en liten times arbeid å oppdatere .inf-filer til hva enn drivere som skulle komme til hardware de har brukt. Kostnadene ligger i brukrestøtte og tresting. Alle produsenter av bærbare maskiner godtar, som ODM-produsenter, hardwaren som den er og blir igjen støttet av maskinvareleverandøren. Det er i så måte opp til dem om de vil ta den (ofte marginale, men noen ganger ikke) kostnaden ved å viderebringe dette til sluttbrukerene. Se for eksempel i overgangen mellom Win 98SE/ME og XP i forbrukermarkedet. Haugevis av bærbare som vil kunne kjøre XP helt fint har ikke en eneste XP-driver på produsentens websider. Å påstå at detter er brukerens eget ansvar er i beste fall et knefall for leverandørenes manglende kunderespekt, og i værste fall en arrogant IT-elitisme som ikke hører noe sted hjemme. Hvordan mener du at en gjennomsnittlig bruker skal kunne vite alt det du kanskje tar som en selvfølge? Selvsagt kan erfarne kunder komme seg rundt dissee begrensningene i driversupport, men dette glerder så langt fra alle. Ettersalgs-støtten fra leverandøren bør i høyeste grad kunne være et argument for å velge den ene maskinen foran den andre. Endret 9. april 2005 av qwert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå