phax Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 hei, skal hjelpe en kompis sette sammen en billig maskin til litt enkel musikkproduksjon. men når det kommer til lydkort har jeg ikke særlig kompetanse så trenger noen anbefalinger her. han har ikke så voldsomt med penger så rundt tusenlappen hadde vært kjekt. så litt på dette i HW sine anbefalinger, men fant ingen butikker som selger det. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 (endret) Utmerket kort, glimrende lyd. Bruker det selv (hovedsakelig) til opptak av LPer. M-Audiokort får du kjøpt i en del musikkforetninger, jeg kjøpte mitt på procom Skal man drive musikkproduksjon, trenger man imidlertid fort flere inn- og utganger på kortet. M-Audio har noen kort med mye av samme elektronikk, men flere tilkoblinger, som for eksempel Delta-44 Lykke til! M. edit: lagde dyplinking Endret 9. april 2005 av mysjkin Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Knallbra kort med god lyd og så godt som null latency. Kjøpte mitt på multima Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 takker for svar! ser de studiohøyttalerne der på forsiden på www.procom.no de var jo utrolig billige, noen som vet om de funker bra? de er jo aktive ikke sant, så da er det vel bare plugge rett i lydkortet? ville de høyttallerne og et M-audiokort vært en grei kombinasjon? er helt grønn på dette feltet. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Jeg har Audiophile 2496 kjøpt hos procom.no, glimrende kort så absolutt! Angående de studiomonitorene så er de aktive, med innebygget forsterker, så de er bare å plugge rett i ja! Monitorere som er passive må du ha en egen forsterker til. Men ikke regn med å få ultra fet lyd på de monitorene. Studiomonitorer er laget spesielt for å få så flat lyd som mulig, uten noe farge. Er lettere å høre hvordan produksjonen din egentlig høres ut med flate monitorer. HIFI/stereoanlegg derimot er laget med den hensikt å gjøre lyden så fet som mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå