Gå til innhold

Kristen metal er konge!


Anbefalte innlegg

Jeg har finne ut at kristen metal faktisk er dritbra!!

 

 

Mortification

 

Mortification kommer fra Australia og ser jeg på som en av de beste death metal band i verden!

De spiller ekstremt og de har ekstreme kristne tekster, men det gjør ikke noe, for musikken er så bra!!

Anbefaler albumet "Scrolls Of The Megilloth".

 

 

Horde

 

Horde spiller black metal... De kommer også fra Australia!

Har kommet ut med et album så langt, "Hellig Usvart"

 

 

Antestor

 

Antestor spiller un-black metal og kommer fra Norge... Den legendariske norske trommisen "Hellhammer" som har spilt i blandt annet Immortal, Mayhem og the kovenant, var med og spille inn de to siste cd'ene "Det Tapte Liv" og "The Forsaken".

 

Hva synes dere om kristen metal?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe er bra og noe er dårlig... akkurat som med resten av metallen.

Egentlig så bryr eg meg fint lite om tekstene er kristne eller ikke.... folk må få synge om det de vil, dessuten så trenger man ikke nødvendigvis tolke tekstene som kristne..

 

Extol

Ekstremt bra progga metal, vil faktisk tørre å si at det er en av de absolutt beste metalbandene vi har i Norge. Tekstene er utven tvil kristne, men de er ikke som gospel sanger så man kan jo tolke dem litt.

 

Plater:

Burial

Denne første plata er en blanding av black, death som har blitt uviklet og progga ørlitegranne. Denne plata har dårligst produksjon, men den er ikke skiggelig dårlig bare litt "røff". Synes særlig riffingen er bra på denne plata, noen sanger har synth som funker utrolig bra også.

 

Undeceived

Dette albumet er min personlige favoritt og byr på det eg vil si noen av de hardeste, men samtidig mest sensuelle øyeblikkene. Hele albumet begynner med en intro bestående av nydelige fiolin og cello, før det hele tar av med brutale deathriff og growls. Black metal innflytelsen er mer borte på dette albumet, og har mer prog i seg enn de forrige. På dette albumet så greier Extol å få en veldig fin kontrast mellom det brutale og sensuelle med at de bruker fiolin/cello i noen av sangene samt ren vokal, anbefales derfor særlig for Opeth fans. Tekstene på dette albumet og musikken generelt er veldig mørk, noe en kanskej ikke skulle forvente fra et kristen band, skal dog være sagt at den fokuserer mye på håp. Dette albumet er etter mitt syn noe av det absolutt beste som finnes innen ekstrem metallen!

 

Paralysis

Dette er en kort EP med en sang og et Believer cover, anbefales hvis du liker det andre de har laget.

 

Synergy

Her prøver bandet seg mer på thrashmetal, men uten å miste det progressive, snarere tvert imot. Her har man jazz-aktige melodilinjer og mye stillig. Albumet krever(ihvertfall krevde for min del) en del gjennomhøringer før det funka, men når det først sitter så er det skiggelig bra saker. Her er tekstene mer varierte føler eg og handler ikke så rent om gud, men kritiserer faktisk blant annet nhilisme og hyklere.

 

Blueprint

Selv om bandet selv har ærklert denne platen den tungste de har laget så vil eg helt klart si at denne er den mest "snille", her er det ikke så mye deathmetal lenger, faktisk så synes eg at denne har litt hardcore punk stil i seg, særlig på vokalene. Dette er _veldig_ likt sideprosjektet til noen av Extol medlemmene Ganglion. 2 av sangene har potensiale til å bli radio/tv/liste-hits, ikke at de nødvendigvis er så voldsomt dårligere av den grunn. Hvis du ikke er vant med ekstrem metal så er dette helt klart albumet du bør begynne med, og eg vil si at det et ganske sterkt album, men når på ingen måte opp til Undeceived og Synergy.

 

:)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Vel, da har du kanskje lært å ikke bry deg om hva andre synes og mener til enhver tid :) Musikk, og spesiellt metal, er en ganske individuell greie. Noen syns det blir for drøyt når tekstene har salmepreg over seg, selv om det er aldri så mye death/power metal musikalsk. Men jeg slenger til en til anbefaling

 

Saviour Machine

 

Dette bandet har endel kristne tekster, men det er litt mer av det gotiske slaget.

Jomfruer dynket i blod, blødende kors og sånne ting er ganske vanlig i sceneshowene deres. De spiller doom-aktig metal med en særegen vokalist som synger klokkerent, men et par oktaver lavere enn den normale vokalist. Han er bl.a. med på mange låter på den nyeste Ayreon-plata.

Lenke til kommentar
Vel, da har du kanskje lært å ikke bry deg om hva andre synes og mener til enhver tid :) Musikk, og spesiellt metal, er en ganske individuell greie. Noen syns det blir for drøyt når tekstene har salmepreg over seg, selv om det er aldri så mye death/power metal musikalsk. Men jeg slenger til en til anbefaling

 

Saviour Machine

 

Dette bandet har endel kristne tekster, men det er litt mer av det gotiske slaget.

Jomfruer dynket i blod, blødende kors og sånne ting er ganske vanlig i sceneshowene deres. De spiller doom-aktig metal med en særegen vokalist som synger klokkerent, men et par oktaver lavere enn den normale vokalist. Han er bl.a. med på mange låter på den nyeste Ayreon-plata.

Hehe... samme om Mortification! De spiller ekstrem death metal og vokalisten har uberskummel stemme!! Ordentlig growl!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...