StigJakobsen Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Jeg er på utkikk etter en ny allround maskin, til både fps spill og film. Prisen jeg ser etter er rundt 15-16k med skjerm. Har fra før av: Tastatur, mus Høytalere DVD-Brenner Ekstern harddisk (til bedre disk plass) Har laged handlekurv her: Shuttle SN25P (skjerm ikke tatt med, da det er så godt som helt åpent) Det jeg er mest usikker på er minne og skjerm valget. Og hvordan ytelsen er på den Seagate harddisken jeg har valgt som system disk. Hvordan er den ramen jeg har valgt? Er det kanskje andre typer jeg kunne valgt til AMD systemet, men i samme prisklasse? Prisklasse på rundt 10-11.000 uten skjerm. Er i første omgang ute etter en 19" LCD skjerm. Skal brukes en god del til å se film på, men også noe for å spille FPS spill med. Har sett noe på denne skjermen: Eizo FlexScan L768AS Er den god nok for mitt bruk? Er det eventuelt andre jeg kan se på? Prisklasse på 5-6000kr regner jeg med på skjermen. Egne erfaringer er gull. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 har selv bestilt meg denne, dog litt kraftigere, med 2gb ram, 3500 og x850xt. skal komme med tilbakemeldinger Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) Lønner det seg å bruke penger på 2GB ram i dette oppsettet eller bedre skjermkort? En venn skal kjøpe nesten likt oppsett... Ontopic: Ramen din ser helt grei ut, men ser Netshop har hatt en god pris på OCZ 1024MB Premier Dual Channel i det siste. Som harddisk vil jeg anbefalle Seagate Barracuda 7200.8 200 GB S-ATA. Ikke mye prisforskjell på 160GB og 200GB. Ytelsen er helt gjennomsnittlig for 7200rpm disker. Om du har spørsmål om skjerm så skjekk testene til HW.no her. Edit: leif Endret 10. april 2005 av F-r-e-d-r-i-k Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Tror jeg skal legge denne posten inn i systemet mitt, skal kjope meg en ny maskin ogsaa naaar jeg flytter til Norge... En ting jeg lurte litt paa, hvordan er stoyen paa denne maskinen? er den veldig hoy-lytt eller er den stille og rolig i forhold til eldre shuttle bokser som, SB51G (denne ejg har naa) Frankie Singapore Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Lønner det seg å bruke penger på 2GB ram i dette oppsettet eller bedre skjermkort? En venn skal kjøpe nesten likt oppsett... Ontopic: Ramen din ser helt grei ut, men ser Netshop har hatt en god pris på OCZ 1024MB Premier Dual Channel i det siste. Som harddisk vil jeg anbefalle Seagate Barracuda 7200.8 200 GB S-ATA. Ikke mye prisforskjell på 160GB og 200GB. Ytelsen er helt gjennomsnittlig for 7200rpm disker. Om du har spørsmål om skjerm så skjekk testene til HW.no her. Edit: leif 2GB er det spill som faktisk nå begynner å utnytte Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 2GB er det spill som faktisk nå begynner å utnytte Men sett i forhold til CPU og grafikkort er jeg litt usikker... Lenke til kommentar
1995 Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 En ting jeg lurte litt paa, hvordan er stoyen paa denne maskinen? er den veldig hoy-lytt eller er den stille og rolig i forhold til eldre shuttle bokser som, SB51G (denne jeg har nå) Frankie Singapore Testet denne maskinen på fredag, og det er rett og slett ett herlig produkt sammenlignet med andre slike maskiner ! Siden den har 350W Silent power så både gir den godt med strøm og bråker lite. Vi testet den med alt mulig av skjermkort inkl. X850XT og 6800 Ultra, og hadde ingen problemer med det. Men; en liten utfordring er det med den og det er at den kun har to minnesokler og ikke støtter 2 stk. 16 chips minnebrikker samtidig. Det er faktisk litt plundrete altså, siden de fleste minnebrikkene som selges i dag har nettopp 16 chiper på seg, og man jo gjerne vil ha Dual Channel på ett slikt system. Så det må man være obs på, ellers ser produktet ut til å bli en vinner blant slike bokser. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Takker takker 1995, kjempe flotters tilbakemelding. Saa med andre ord saa kan man ikke bruke dual-channel minne, er det det du sier (er ikke helt inni alt det nye, jeg oppgraderer ikke maskin-parken saa often som jeg pleide i gamle dager). Eventuelt det med minne, at den ikke stotter 16 chips moduler, er det en hardware ting, eller kan det kanskje bli fikset med en firmware i fremtiden. Det er klart naar man bruker penger paa et slikt system (og jeg er en trofast Shuttle bruker) saa vil man ha mest igjen, men paa den andre siden hvis ytelsen ikke er saa forskjell som paa et system som klarer duel channel saa gjor det meg ikke saa all verdens mye. Igjen tusen takk Frankie Singapore Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Men; en liten utfordring er det med den og det er at den kun har to minnesokler og ikke støtter 2 stk. Hvorfor er det at det ikke støtter det? Er det på grunn av plassen? På alle destene av SN25P jeg har lest, er ikke dette nevnt, unntatt på en plass, hvor det var en spesiell type minne brikke (sikkert for at den var for stor). Finner ikke denne testen igjen nå da. Så må jeg takke for alle innspill som har kommet sålangt. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 tja, er netshop som byggern for meg så er deres problem . Specs: Shuttle SN25P AMD 3500+ "Winchester" 2GB OCZ Dual-channel 3200EL Plat. 2-3-2-5 Western Digital Raptor 73,4GB Powercolor X850XT Plextor 712SA DVD-RW S-ata skal komme med tilbakemelding Lenke til kommentar
1995 Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Men; en liten utfordring er det med den og det er at den kun har to minnesokler og ikke støtter 2 stk. Hvorfor er det at det ikke støtter det? Er det på grunn av plassen? På alle testene av SN25P jeg har lest, er ikke dette nevnt, unntatt på en plass, hvor det var en spesiell type minne brikke (sikkert for at den var for stor). Finner ikke denne testen igjen nå da. Vi vet jammen ikke hvorfor, men det fungerer ikke når vi setter inn 2 slike brikker i maskinen og det står også i manualen til SN25-en at det ikke vil fungere. Som mannfolk flest leser jo heller ikke vi manualer før det oppstår problemer Så vi har satt OCZ på saken faktisk, så de jobber med dette nå i skrivende stund en søndag kveld for å forsøke å finne en løsning. Er ikke rart vi elsker OCZ ! PS. Grendal; var under byggingen av din vi fant ut at dette var ett problem, så siden du følger med her så er du oppdatert om status Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Men; en liten utfordring er det med den og det er at den kun har to minnesokler og ikke støtter 2 stk. Hvorfor er det at det ikke støtter det? Er det på grunn av plassen? På alle testene av SN25P jeg har lest, er ikke dette nevnt, unntatt på en plass, hvor det var en spesiell type minne brikke (sikkert for at den var for stor). Finner ikke denne testen igjen nå da. Vi vet jammen ikke hvorfor, men det fungerer ikke når vi setter inn 2 slike brikker i maskinen og det står også i manualen til SN25-en at det ikke vil fungere. Som mannfolk flest leser jo heller ikke vi manualer før det oppstår problemer Så vi har satt OCZ på saken faktisk, så de jobber med dette nå i skrivende stund en søndag kveld for å forsøke å finne en løsning. Er ikke rart vi elsker OCZ ! PS. Grendal; var under byggingen av din vi fant ut at dette var ett problem, så siden du følger med her så er du oppdatert om status hehe, artig å høre hvordan det går Så hvordan ram bør man da benytte, dette høres jo litt sært ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå