reyerd Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Kjøpte et chieftech matrix kabinett med innebygd 360w psu. Men etter en stund koblet maskinen helt ut og ville ikke virke. Ikke kunne jeg slå den på eller noe. Så det jeg kom frem til var at psu var gåen. Og bestilte ny! Da funka alt fint. men det jeg lurer på om det er mulig å ordne en psu? Det som er sykt er at det er den andre psu som ryker på samme måte som den første i huset vårt. Kan vell være noe galt med spenning eller no? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Kanskje det har noe med jordingen i huset deres å gjøre.. Hvis du har peiling på elektronikk, så er det mulig å fikse en PSU. Men har du ikke noe særlig kunnskaper om elektronikk, så tror jeg ikke du klarer det. Det lønner seg som regel heller ikke og fikse en PSU, siden de er så billige. For at du skal klare og fikse feilen, må du jo finne ut hva som gikk galt, og det er ikke så lett alltid. Du kan jo se om det er noen sprengte kondensatorer, eller kanskje sikringen i strømforsyningen har gått. Hvis du skal åpne strømforsyningen, så må du være forsiktig, slik at du ikke kommer borti noen av kondensatorene som er inni der, de har ganske høye spenninger. For og fjerne de spenningene i kondensatorene, må du kortslutte kondensatorene. Vanskelig å vite hva som har gått galt med strømforsyningen, så du må nok evt feilsøke, og det er ikke sååå lett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå