Gå til innhold

Vond 0-tast på mobiltelefonen, går det på garanti?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en Siemens mobil (SX1) med en veldig svak/vond 0-tast. Noen ganger må jeg trykke to -tre ganger på 0 før den reagerer.

Telefonen har vært sånn ganske lenge, men den har blitt verre i det siste. Den har aldri blitt utsatt for fall/fukt. Siemens har jo to års garanti på telefonen. Denne er cirka 1 år nå. Jeg lurer på om noen her vet om slike ting går på garantien/ eventuelt om det er lett å fikse? Har noen kjennskap til evt hva et mobilverksted tar for å rette opp denne knappen hvis jeg må dekke det selv?

Endret av gulveis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg har en Siemens mobil (SX1) med en veldig svak/vond 0-tast. Noen ganger må jeg trykke to -tre ganger på 0 før den reagerer.

Telefonen har vært sånn ganske lenge, men den har blitt verre i det siste. Den har aldri blitt utsatt for fall/fukt. Siemens har jo to års garanti på telefonen. Denne er cirka 1 år nå. Jeg lurer på om noen her vet om slike ting går på garantien/ eventuelt om det er lett å fikse? Har noen kjennskap til evt hva et mobilverksted tar for å rette opp denne knappen hvis jeg må dekke det selv?

Så lenge denne mangelen skyldes en fabrikasjonsfeil er den dekket av din 5 år lange reklamasjonsrett. Du kan altså levere telefonen din til selger/tidligere salgsledd og få mangelen rettet kostnadsfritt.

Siemens har pr dags dato ingen garanti utover det man blir dekket gjennom forbrukerkjøpsloven.

Lenke til kommentar

Jeg har også litt vonde knapper (høyre og venstre hurtigknapp), og kjenner en annen med samme problemet (begge SX1). Kommer muligens til å sende den inn på service mandag, og håper å få den igjen samme uka.

Forresten, det hjelper å miste mobilen sin i bakken, tastene har faktisk pleid å forbedre seg da, men ikke noe god løsning. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...