Gå til innhold

100% CPU etter aktivering av diskett

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget nettopp at Windows ikke fant diskettstasjonen min etter ny installasjon og etter bytte av HK, jeg fant til slutt ut at diskettstasjonen ikke var aktivert i BIOS. Merkelig tenkte jeg, men jeg aktiverte det da, men da brukte maskinen min et hav av tid på å skru seg på, og da jeg endelig kom inn i Windows var riktignok A:\ i Min datamaskin, men alt gikk veldig sakte... Jeg sjekket Windows Oppgavebehandling og CPU load sto på 100% !!! (Prosessene explorer.exe og System ligger på toppen) Den vil ikke gå ned igjen!

Noen som vet hva dette kan komme av???!

Håper på raske svar!

Jon

PS: Hvis jeg disabler diskettstasjonen igjen så går maskinen like fort som den gjorde før...

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

såvidt jeg vet så skal den bruke 100% cpu kraft for og få gjort oppgaven sin fort. Men dette her virker som en "dårlig" innstalasjon av Windovs, det har skjedd mange ganger med meg at windovs innstalasjonen ikke er 100% riktig og jeg anbefaler deg og boote opp på cd'n ->enter, også søker den etter eldre windovs innstalasjoner, der finner den innstalasjonen din som ikke funka helt 100%->der velger du og reparere (husker ikke helt vilken tast du skal trykke på, men det står der) så tror jeg det bør fungere bedre. Vist det ikke er noen konflikter i enhetsbehandlinga di da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...