Gå til innhold

MSI K8N NEO 2 Plat eller MSI K8T NEO2 FIR

Anbefalte innlegg

Må ha nytt hovedkort, så saken er at valget står mellom disse to hovedkortene!

Men det er en ting, jeg skal bruke et 9500Pro med zalman heatpipe på, og da er det litt tvil om det passer med MSI K8N NEO 2 Platinum (nforce3ultra)?

På grunn av Chipset vifta!

På K8T`en så regner jeg med at det går greit, men har sett at noen K8T800Pro kort har hatt problemer med feil CPU Temperatur, så kanskje noen erfaringer med dette?

Støyer viften på K8N? Hvis den støyer mye, så blir det nok ikke det kortet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan høre NB-viften når den går på fult, men styrer du den via MSI CoreCenter så er den nokså stille. Godt plass til skjermkortet med custom kjøper på, så det er ikke noe problem. Litt kjip plassering av NB da jeg personlig ville ha hatt passiv på den, men men

Lenke til kommentar

Har full forståelse for ditt valg med hensyn til støy. Men nF3 er vel et betre brikkesett enn VIA K8T800?

MSI K8N er et kort med gode resultater i testsammenheng men med en mindre

heldig arkitektur. K8T betre arkitektur men svakere testresultat. Valget er ikke helt enkelt :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har full forståelse for ditt valg med hensyn til støy. Men nF3 er vel et betre brikkesett enn VIA K8T800?

MSI K8N er et kort med gode resultater i testsammenheng men med en mindre

heldig arkitektur. K8T betre arkitektur men svakere testresultat. Valget er ikke helt enkelt :hmm:

Mindre heldig arkitektur nForce3?

Via KT800Pro bedre arkitektur?

Venligst forklar ett slikt utsagn...

Nå har trådstarter valgt K8T.. og håper kortet funker tilfredstillende..

Via K8T800Pro har fått litt "pepper" blant "klokkere" etter det jeg har fått med meg i div. fora, men det kan like gjerne være at jeg har truffet på innlegg som er negative..

Har prøvd 2 stk. Via K8T800Pror kort... det som trådstarter har kjøpt.. og det jeg har nå i ett system (Abitr AV8-3rd Eye)..

Kan ikke si meg helt fornøyd.. K8T Neo2 FIR funket forøvrig ikke for meg (fryktelig ustabilt/ubrukelig i Dual Channel).

Begge chipset er vel allerede "utrangert" forøvrig..

Lenke til kommentar
Mindre heldig arkitektur nForce3?

Via KT800Pro bedre arkitektur?

Du har slvfølgelig lest de samme utenlanske testene som jeg, der heter det "layout", fant i farta ikke noe betre ord enn arkitektur. Det jeg tenker på er plassering av S-ata kontakter, strømkontakt som må på tvers av HK. Men nForce 3 er ikke "utrangert", det er jo et nForce 4 med AGP og ikke PCIe.

Via K8T800Pro derimot skal være dårlig på skriving/lesing til disk. I test faller det

helt igjennom, men dette vet du. Men kortet er mye ryddigere i måten komponentene er plassert.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Har nå fått satt opp systemet, funker bra untatt en viktig ting:

Maskinen starter noen ganger på nytt av seg selv når jeg er i windows. Eller så hender det at skjermen skrur seg av til standby modus. (Bruker et 9500pro)

Like før maskinen starter på nytt eller når skjermen faller ut, så låser systemet seg, hender at det er noe Artifacts lignende i bildet også.

Så i bios at spenning på cpu og skjermkort var skrudd opp litt, og dette rettet jeg med og sette alt til auto!

Men ennå så skjer det samme!

Tester med et Geforce 2 MX-400 AGP, og det virker uten problemer!

Noen som kanskje kan hjelpe? :roll:

Lenke til kommentar

Glemte og nevne at jeg har oppdatert til v3.3

edit: Når skjermen faller ut, så hender det at jeg får melding gitt av skjermen:

Attention

Out Of Range

H: .0KHz

V: 60.2Hz.

Vet ikke hva dette er :no:

Endret av espeneppi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har du prøvd å sette AGP til 4x (enten via BIos.. eller drivere)?

Det er en del kort (ATI i mine tilfelle) som dessverre må ha det for å fungere i gitte system..

Lenke til kommentar
Har du prøvd å sette AGP til 4x (enten via BIos.. eller drivere)?

Det er en del kort (ATI i mine tilfelle) som dessverre må ha det for å fungere i gitte system..

Har nå fått stilt inn på 4x AGP Hastighet i ATI "SMARTGART", og det fungerer nå stabilt.

Takk for tipset :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...