Gå til innhold

Dårlig hjelp fra Komplett.no


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe meg en ny maskin, å ba komplett om råd, da jeg helst ville kjøpe fra en og samme webshop det jeg trengte, og tru det eller ei, men dem ville vært billigst av dem som har alt inne.

Så jeg sendte da mail til salgs avdelingen (hvor man skal stille spørsmål før jeg legger inn ordre), å hadde håp om å få noen veiledning fra dem om hva slags komponenter jeg skulle velge, og hva betydningen av diverse spesifikasjoner/navn på komponenter.

 

Jeg sa rett frem i første kontakten med dem at jeg hadde ønske å kjøpe alt fra dem, så det skulle da være første grunn for å hjelpe litt.

 

Jeg sendte først mail om når dem ville få inn det nye Shuttle SN25P kabinettet, og en anbefaling på 19" LCD skjerm, som skulle være til bruk for noe FPS spilling, men hovedsakelig film. Og hadde nevnt jeg hadde sett på en av Eizo sine (husker ikke hva slags), men ønsket råd og anbefaling av annen type skjerm også.

 

Svar jeg fikk fra dem var:

Hei.

 

Shuttle SN25P kommer sannsynligvis på weben i løpet av kvelden.

 

Så jeg vil anbefalle deg å sjekke på weben vår ikveld, slik at du kan velge litt mer hva du ønsker av slikt.

 

Ikke noe om skjermen var nevnt.

 

To dager senere sendte jeg ny mail, og ramset opp følgende "skisse" av komponenter jeg hadde ønske om:

Shuttle SN25P

AMD Athlon 3200 eller 3500

1GB (2x512) 3200 DDR Ram

X800 basert skjermkort

160GB SATA disk

19" LCD skjerm

 

Nevnte at jeg så SN25P ikke var kommet på weben, men håpet den kom etterhvert.

Så stilte jeg følgende spørsmål:

 

lHva er forskjellen på CL3 og CL2, og hva betyr det når det står f.eks.

'3-4-4-8' når jeg ser etter ram? (varenr: 124845).

 

Er det forskjell mellom kort som heter følgende: X800, X800XT, X800XL, X800PRO?

Det er iallefall god prisforskjell, selv på samme produsent.

 

Hva slags 19" LCD skjerm til en 4-6000 er den beste til å se film og spille?

Er da en selvfølge at den da har god responstid, og at fargene er

nøyaktige. Viktig at svart er svart, ikke grått eller mørkeblått, og

rødt er rødt osv..

 

Håper du kan hjelpe meg med oppsettet.

Om det er noe du ikke kan gi direkte/tilfredstillene svar på, så hadde

det vært fint om du kunne se om du kan fortelle meg hvor jeg kan få

svar på det da.

 

Så håpet jeg på noe mer utfyllende svar fra dem, i allefall noe mer enn forrige tilbakemelding, men det jeg fikk tilbake dagen etter var følgende mail (ingenting er utelatt).

 

Hei.

 

Nå skal den værtfall være ute på web siden :-)

 

Ehm, glemte dem igjen resten av mailen min?

Hvor blir det av å hjelpe en meget potensiell kunde med å få svar på spørsmålene sine?

Jeg har tidligere kjøpt det meste fra komplett, å har ikke hatt noen problemer med dem, hverken på retur eller erstatning av ødelagt komponenter som følge av defekt hovedkort.

Detter må vel være første gang jeg virkelig irriterer meg over at komplett ikke strekker til på noen steder.

Jeg fikk rett å slett langt ifra den hjelpen jeg burde ha fått, både som tidligere kunde og meget potensiell kunde.

Må si jeg er meget skuffet over hva denne såkalte "kundeservice personen" yter av service. Første mail jeg fikk sto det navn på personen, men ikke i andre (men lurer da på om det er samme som har svart på den).

Jeg har da etter ei stund funnet frem til svar på spørsmålene mine, unntatt hva slags skjerm jeg vil kjøpe (mellom 4-5000 kanskje).

 

Konklusjonen min om komplett.no er følgende:

Om jeg er ute etter veiledning, svar på spørsmål, informasjon utenom hva siden demmes kan gi, så hjelper det ikke å ta kontakt med dem for å få hjelp. Beste man kan gjøre er å gå rundt på forum, leite etter reviews, å rett og slett gjøre reseach selv. Selv om det er noe tidkrevende for å få svar på et lite spørsmål, det er eneste måten å få svar på spørsmålet.

 

Ps. kritikken her gjelder da bare mot den delen av salgsavdelingen som har kundekontakt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner godt frustrasjonen din. Men jeg ber sjelden om hjelp fra databutikker om anbefalinger. Det beste er å høre med reviews fra Hardware foresk. Min erfaring er at multicom er gode på slike utfyllende svar. Er faktisk min personlige favoritt angående dette. Prøv å ring komplett.no? Kan jo i noen tilfeller hjelpe bedre enn på mail da.

Lenke til kommentar

Ville heller spurt på hardware.no forumet i kategorien Hjelp jeg skal ha ny pc. Nok av folk her som sikkert kan hjelpe og som har god peiling. Deretter kan du bestille fra den webshopen du har bestemt deg for. Bestillte selv maskin som jeg hadde fått god hjelp fra forumet med og godkjenne diverse deler. og maskinen er stabil og fungerer som en drøm.

Endret av underground
Lenke til kommentar

Er jo en grunn til at du har oss her på forumet ;)

 

lHva er forskjellen på CL3 og CL2, og hva betyr det når det står f.eks.

'3-4-4-8' når jeg ser etter ram? (varenr: 124845).

 

Hovedsakelig så er CL2 raskere responstid på minnet ditt, dette er mest viktig for AMD baserte systemer og dermed så burde du gå for den raskeste brikken (jo lavere jo bedre).

 

Er det forskjell mellom kort som heter følgende: X800, X800XT, X800XL, X800PRO?

Det er iallefall god prisforskjell, selv på samme produsent.

I riktig rekkefølge fra Best til dårligst :

X800XT

X800XL

X800PRO

X800 (12pipes, hvis 16 pipes over pro).

 

Hva slags 19" LCD skjerm til en 4-6000 er den beste til å se film og spille?

Er da en selvfølge at den da har god responstid, og at fargene er

nøyaktige. Viktig at svart er svart, ikke grått eller mørkeblått, og

rødt er rødt osv..

 

Er en smaksak, men du kan jo begynne med å se på denne siden : Skjermtester.

Personlig så liker jeg : NEC

Lenke til kommentar

Tenkte å høre hva dem hadde å si om den saken, selv om jeg har god erfaring fra forum. Så nå har jeg den erfaringen fra å spørre komplett også.

Å ringe dem for å spørre om slikt passer heller dårlig, da dem bare har åpnet når jeg selv er på jobb, så kan ikke sitte der å prate med dem mens jeg selv har brukere å ta meg av på min jobb.

 

Edit:

For de som måtte lure, så har jeg laget handlekurv for hva jeg har bestemt meg for, kan se den her: Shuttle SN25P

Endret av Xyrez
Lenke til kommentar

Jeg spurte komplett en gang om 298 kr for en usb->to ps/2 plugger var litt mye når man kunne kjøpe en tilsvarende del for 90 kr hos netshop.

 

Svaret var at jeg kunne handle hvor jeg ville...

 

Og da spør jeg meg: har de egentlig lyst å ha meg som kunde?

Lenke til kommentar

Jeg tror nok muligens komplett har en egen produktavdeling der du kunne spørre om slikt. Salgsavdelingen tar seg kun av ting direkte knyttet til salg, som de tingene du spurte om og faktisk fikk svar på. Men ellers er det jo like greit å bare finne svarene på dette forumet, da du kan være 100% sikker på objektive svar her (så lenge det ikke er snakk om amd vs intel eller ati vs nvidia da :p). Du kunne laget en "jeg vil ha ny shuttle pc (amd)"-tråd, med bruksområde, pris, skjermkortønsker og annet, og fått flere bra forslag av de mange med god kompetanse på området som frekventerer forumet.

 

Hadde du gjort noe lignende på elkjøp f.eks., spurt om hva du burde ha og hvorfor, ville du nok med 97% sikkerhet fått beskjed om at du virkelig trengte en 21" lcd-skjerm med 25ms delay fordi den rett og slett var alt du ønsket deg. At denne koster 5000 kr mer enn det du ønsker å betale, nevner de jo ikke.

Lenke til kommentar
Jeg spurte komplett en gang om 298 kr for en usb->to ps/2 plugger var litt mye når man kunne kjøpe en tilsvarende del for 90 kr hos netshop.

 

Svaret var at jeg kunne handle hvor jeg ville...

 

Og da spør jeg meg: har de egentlig lyst å ha meg som kunde?

Poenget er jo at du faktisk har frihet til å handle der du vil. De forskjellige nettbutikkene har egne satningsområder der akkurat de ønsker å holde stabilt lave priser. Dermed tar de igjen det eventuelle "tilnærmede tapet" på de varene ved å ha høyere priser på andre ting. Jeg handler på den nettbutikken som er billigst hver gang (med visse forbehold; jeg holder meg unna én nettbutikk hvis navn jeg ikke trenger å nevne), og at det blir komplett i det fleste tilfeller for min del, er jo egentlig ganske så greit.

Lenke til kommentar

Faktisk er det opplyst på komplet.no sin side at det er salgs avdelingen man skal kontakt om man har spørsmål før man legger inn ordre. Så siden dem tilsynelatende skal ha den muligheten der for potensielle kunder, burde dem kunne gjøre noe med henvendelser dit, om det er svare på det, fortelle meg hvor jeg heller skal henvende meg, eller sendte spørsmålet mitt videre til noen som kan hjelpe.

 

Men er som elkjøp nå.. Har man prøvd det en gang, så ser man hvordan hjelpen er, så man gjør ikke det flere gang, å man prøver å gjøre andre oppmerksom på hvor lite hjelpsom dem var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...