Gå til innhold

Tauren Shaman yrkevalg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel vanlig at shamans gjerne går Skinning og Leatherworking, slik at du kan lage armor til deg sjølv. Ellers kan du satse på innsamlings-yrke som for eksempel skinning og Mining.

 

Du kan også gå Herbalism/Alchemy, for alltid å ha en healingpotion eller manapotion på lager. Passar igrunn til alle klassar.

 

...og selfølgelig kan du lage ting som du sjølv ikkje kan bruke, men då er det ikkje like morro sida du ikkje har noke å oppnå med det :)

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Skulle man tatt gathering/crafting, ville jeg anbefalt herbalism/alchemism. Dette er faktisk skills man får god bruk for i begynnelsen, både for helse/mana, samt finfine buffs.

 

Er man ute etter penger, skinning/mining. Selg alt av leather/bars/cloth på AH, og pengene vil trille inn.

 

Skinning/leatherworking er bortkastet. Du lager bare rask i begynnelsen, og du må prise varene temmelig lavt for å få solgt dem. Samme med tailoring og blacksmithing.

 

Nei, gathering/gathering til å begynne med. Når du nærmer deg 30-40 og har nok penger til mount, kan du så begynne å vurdere å droppe en gathering til fordel for crafting. Da er du såpass kraftig at du kan feie gjennom lowlevel-områder og farme cloth/wool/leather/hide til den store gullmedalje.

Lenke til kommentar
Skulle man tatt gathering/crafting, ville jeg anbefalt herbalism/alchemism. Dette er faktisk skills man får god bruk for i begynnelsen, både for helse/mana, samt finfine buffs.

Jepp, enig der. Man får masse morro ut av alchemy - både buffs, healing, mana og penger :)

 

 

Er man ute etter penger, skinning/mining. Selg alt av leather/bars/cloth på AH, og pengene vil trille inn.

 

Både ja og nei. På min server (daggerspine) får eg ikkje solgt light, medium, heavy eller thick leather på AH uansett pris nesten. Samme gjelder med alle metaller under iron. Silk cloth og mageweave går relativt lite av også. Virker som om folk etter kvert blir supplert godt av guildmedlemmer, plagsomt for oss andre ;)

 

Skinning/leatherworking er bortkastet. Du lager bare rask i begynnelsen, og du må prise varene temmelig lavt for å få solgt dem. Samme med tailoring og blacksmithing.

 

Både ja og nei der også. Til å begynne med så har du faktisk ein god del du kan lage som kun er meint å gå opp i skill på. Seinare, derimot, vil kun ein dyktig blacksmith/tailor/leatherworker kunne lage ting som er blant dei beste armorane og våpena i spelet - slik er det iallefall meint frå blizzard si side. Dog, det ligg ikkje mykje pengar i det når du når det nivået, sida det kostar så mykje å lage dei forskjellige tinga.

 

Nei, gathering/gathering til å begynne med. Når du nærmer deg 30-40 og har nok penger til mount, kan du så begynne å vurdere å droppe en gathering til fordel for crafting. Da er du såpass kraftig at du kan feie gjennom lowlevel-områder og farme cloth/wool/leather/hide til den store gullmedalje.

 

Mulig det, men er jo morro å holde på med crafting-proffs då :)

Dessuten får du laga deg ein del fint utstyr fra level 20 og oppover, dersom du har valgt riktig yrke i forhold til klassen din.

Lenke til kommentar
Både ja og nei. På min server (daggerspine) får eg ikkje solgt light, medium, heavy eller thick leather på AH uansett pris nesten. Samme gjelder med alle metaller under iron. Silk cloth og mageweave går relativt lite av også. Virker som om folk etter kvert blir supplert godt av guildmedlemmer, plagsomt for oss andre ;)

 

Tydeligvis forskjell fra server til server. Jeg spiller på Silvermoon, og har ikke hatt det minste problem med å få solgt noen av skinn-haugene mine.

 

Både ja og nei der også. Til å begynne med så har du faktisk ein god del du kan lage som kun er meint å gå opp i skill på. Seinare, derimot, vil kun ein dyktig blacksmith/tailor/leatherworker kunne lage ting som er blant dei beste armorane og våpena i spelet - slik er det iallefall meint frå blizzard si side. Dog, det ligg ikkje mykje pengar i det når du når det nivået, sida det kostar så mykje å lage dei forskjellige tinga.

 

Nemlig. Crafters burde få mulighet til å lage noen virkelig gode items (sjeldne recipe-drops), og ikke bare mellom 225-300. Hadde tailoring opp til 150-160, og folk kjøpte ikke greiene med mindre det lå på på 10s eller så. Da er det ikke noe poeng.. man tjener 2-3 ganger så mye på å legge ut råvarene for salg.

 

Mulig det, men er jo morro å holde på med crafting-proffs då :)

Dessuten får du laga deg ein del fint utstyr fra level 20 og oppover, dersom du har valgt riktig yrke i forhold til klassen din.

 

Nja. Jeg fant bedre ting på AH, til en svært billig penge (cloth armor). Det er artig å crafte, det er sant, men da er det greit om du har 1) bruk for tingene, eller 2) får solgt items/enchanting.

 

Slik jeg ser det, er det bare herbalism/alchemism hvor man konstant kan bruke tingene man lager, og man har en stor kundemasse hvis man skulle selge potions. Man slipper å begrense seg til cloth/leather/mail/plate-brukere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...