Gå til innhold

Hvordan finne ut om HK er død?

Anbefalte innlegg

Hvordan finner jeg ut om Hovedkortet mitt er kortslutta?

Jeg har kjøpt UVstømper så jeg skulle ha på pcen. Men da jeg starta å sette dem på så merka jeg att det ikke var så lett å gjøre det mens HK var på. (trangt)

Da jeg skulle ta det ut kunne jeg ikke finne "avstøtnings matta" mi. Så jeg tok en sjangs å kobla i fra uten.

(sitter på ett teppe å arbeider, så dere trenger ikke informere meg om hvor jævli blåst jeg er i huet :p - jeg tok en sjangs, å det ser ut som om jeg skal bli straffa får det!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du nok bæsjet på leggen ja :p

Anyhoo, for å finne ut om HK er dødt er det bare å bytte ut samtlige komponenter, CPU, minne, skjermkort, etc. Begynn med de mest vitale delene (CPU, skjermkort, minne). Hvis det fremdeles ikke funker, er det nok lite håp for HKet :)

Lenke til kommentar
Vell, hvis det er ramma som har tatt turen da, vil ikke det HK jeg prøver bli ødelakt?

Muligheten er jo der,men tror den er veldig liten så lenge det ikke er fysisk skade på rambrikka.

Hvilken feil får du?

Starter maskinen eller er den helt død?

Endret av taz
Lenke til kommentar

Men er det ikke 100% sikkert at det er HK som er dødt når jeg ikke får starta pcen i det hele tatt? Selv om man ikke har i ram så starter vel pcen opp, men ingnting fungerer? Slik jeg har det er det som om jeg ikke har i strømkabelen til pcen når jeg forsøker og starte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...