Muffinman Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Har fått fingrene på en Telefunken vhs som er bortimot ubrukt og tenker at det er en fin anledning til å digitalisere gamle vhs`er. VHS`en har kun antenne-utgang (er det riktig navn?) og scart. Dermed har jeg et problem i og med at ingen av disse passer direkte i skjermkortet mitt. Skjermkortet er et Gainward 6600GT Golden Sample m/VIVO. Av innganger er det en merket "s-video in" samt en orange merket "comp. in". Regner med at sistnevnte betyr "composite". Da blir spørsmålet ganske enkelt: Hva trenger jeg for å få koblet signalet fra vhs`en inn på skjermkortet? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Jeg holder på med det samme som deg, og jeg bruker en overgang fra scart til s-video/kompositt/lyd. Fås på Elkjøp o.l til en 50-lapp eller noe. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 (endret) Sitter faktisk med en slik, men får det ikke til å fungere. Virker ikke som det kommer signal gjennom adapteren. Skal teste videre... EDIT: Hvilken software bruker du? Endret 9. april 2005 av Muffinman Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Jeg har et Radeonkort, og bruker ATI Multimedia Center. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Har faktisk et 9600AIW i stuepc`en...kan vel ta det i bruk om jeg ikke kommer i mål her...problemet er bare at stuepc`en er svært sparsommelig spec`et. Kjekt om noen som har brukt vivo-funksjonen på maken kort som mitt kan poste et tips eller to :-) Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Det var nok noe krøll med capture-driveren, men det ordnet seg ved å legge inn på nytt. Skaffet meg en y/c-koblet scartadapter som kan brukes både på inngang og utgang, og det ser ut til å fungere fint. Så er det bare å lete etter programvare som kan cappe, evt. kjøre filtre og deretter lage dvd. Aller helst uten at man må gjøre alle bittesmå instillinger selv...så mange timer film som skal digitaliseres, så masse andre ting å gjøre og så liten tid å sette seg inn i ting... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Tillater meg å bumpe min egen tråd, til glede for andre som evt. sliter med det samme. Ser det jevnlig er spøsmål om dette. Har kommet fram til at Ulead DVD Movie Factory 3 kan brukes til dette formålet, det er utrolig enkelt og gir bra resultat. Innstillingsmulighetene er noe begrenset mht. filtrering osv, men det er kanskje like greit. Etter å ha knotet noen timer med diverse filtre i IUvcr ble resultatet med Ulead fremdeles noe bedre. Case closed! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå