Hobbyfotografen Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Jeg velger å bruke ordet pirat på merker som Sigma og lignende, men ikke i negativ forstand. Mange spør om hvilket objektiv man skal velge og legger ut en liten forklaring på hvilket bruk man har. Men et annet spørsmål jeg håper på å få svar, hva når jeg skal bytte mitt 20D til en nytt kamera? Ikke at det kommer til å skje de første 2 årene, men en gang vil det nok skje. Kan jeg da bruke "pirat"objektiver hvis jeg velger et kamera fra Canon på eller har jeg da en fordel hvis jeg har valgt å kjøpe orginalobjektiver? (i dette tilfelle Canon) Jeg har ikke vært lenge nok interessert til å vite det. Sist jeg byttet kamera var for 8 år siden og da var det filmbasert speilrefleks som var tinget selv om APS begynte å komme. Jeg har også vært av de heldige å fått igjen på skatten, så nå blir det enten nytt objektiv eller blitz for å få mer glede av kit-linsa. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Det er ingen garanti for at et Sigma objektiv skal fungere uten videre på et nyere kamera. Som oftest så kan objektivet oppdateres hvis Canon forandrer protokollen mellom objektivet og kameraet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå