FuBaR Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Jeg har tenkt å bygge meg noen P4 systemer(850)lurer på en del ting. Det første er hvilke av GeForce korta jeg kan bruke. Kan man som tommelfingerregel si at alle GeForce 2 og 3 er "go sort" ?? eller har jeg gått glipp av noe vesentlig her?. Mange takk FuBaR [ Denne Melding var redigert av: FuBaR på 2001-11-21 13:34 ] Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Tja det variere jo litt fra kort til kort når det gjelder kvalitet og ytelse... Men får att du skal få en litt bedre oversikt over hva som er bra av grafikkort når det gjelder ytelse kontra pris burde du ta en titt på PCworlds tester og sjekke deres 10 på topp liste over de beste korta :smile: her er testen: (Kopi and paste i browsern din) pcworld.com/reviews/article/0,aid,65160,pg,2,00.asp De testene PCworld.com gjør er meget omfattende og med ett dommerpanel på 10 STK som gir sine karakterer... Ett lite råd fra meg... Vis du har tenkt og bruke PCene mest til kontor/surfing og alt annet enn spill er det ikke og annbefale og kjøpe GeForce ,da disse kortene har litt svakere 2D (win) DVS ikke så skarpt og klart bilde som ATI , Matrox og Kyro II har... Desuten har ATI kommet med grafikkort nå som er meget raske til spill(3D) + att de har en meget god 2D... Dette gjelder også Kyro II brikken... Foresten hardware.no (her da vet du) har også en annbefaling av grafikkort alt ut i fra hva du skal bruke PC-en til... Her er linken til Hardware.no`s annbefaling: http://www.hardware.no/anbefalinger/skjermkort/ Som du ser er Hercules 3D Prophet 4500 64MB (Kyro II) annbefalt til allround bruk, noe jeg lyttet til og kjøpte meg dette kortet, Dette har jeg ikke angret på, ett meget godt kort både til spill og win :smile: koster heller ikke allverden.. 900-1100,- på de fleste webbshopper :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå