hjelpmegda Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Noen som har en MSdos diskett med format.exe på. Jeg må formatere min 486. Har systemdiskett for msdos men format.exe ligger ikke på den. Noen som vet hvor jeg kan laste det ned? Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Vel, det skal jo gå ann å gjøre det i windows! men jeg husker ikke hvordan. Du får da lagd en oppstarts diskett som jeg mener du kan bruke å slette med... Lenke til kommentar
slakkis Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 du finner bootdisker av ymse slag her: http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm Lenke til kommentar
hjelpmegda Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Jeg lagde oppstartdiskett i windows. Men denne var det ikke format.exe Måtte slette alle partisjonene med Fdisk og når jeg lagde en ny en måtte jeg da formatere C: før den kunne taes i bruk, dumt at man ikke kan formatere i fdisk. Kanskje prøve patisionmagic eller hva det het... takk for alle svar Lenke til kommentar
slakkis Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 det skal da være format på vanlig windows 98 diskett ihvertfall.. er det hos meg, prøv å last ned fra den siden jeg postet. Er ganske sikker på at win98 oppstartsdiskett skal inneholde format-programmet. Lenke til kommentar
SinIC Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Har denne 486en cdrom? I såfall, har du Nero, så lag en boot cd der. Bruk boot imaget til Nero. Der ligger Dr.Caldera. Nice boot i dos. Med alt du trenger! Bare husk og velg Floppy Emulation i Nero! Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 okay... gjør som følgende: klikk på denne linken og last ned åpne filen og installer på en blank floppy restart og boot på floppy og voilá - du har en fullgod win98se oppstartsdiskett hvor du kan formatere, kjøre fdisk og alt som er gøy. skriv nå ganske enkelt: format c:\ - og du er straks i ferd med å formatere. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Mener å huske at den standard oppstartsdisketten til Win98 har format.com, om enn ikke på selve disketten, men muligens på den ramdriven den lager når du har starta opp med den. Lenke til kommentar
hjelpmegda Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Jeg gikk på leneken jeg fikk av den 2. som posta her. http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm Lastet ned oppstartdiskett for Msdos fra den siden, og den fungerte helt fint Tusen takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå