TAAB Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Heisann. Faren min har arvet en gammel maskin fra jobben, som han skal ha hjemme. Det er en P4 1.8, 256 ram, 40gb hd, som har stått i nettverk. Når vi starter den må man logge på med ctrl, alt, delete, men det er jo selvfølgelig ingen som husker passordet da maskinen ikke har vært i bruk det siste året. Når jeg putter i XP pro cden før oppstart, så får vi ingen mulighet til å boote fra denne. Jeg trykket delete, havnet i bios, og så at boot device var satt til Legacy Floppy. Er det bare å bytte setting her? Kan det være noe ved den foriige installasjonen som gjør at vi ikke kan formatere å legge inn OS på nytt? Mao - Hvordan får jeg lagt inn XP på nytt? Trenger skritt for skritt hjelp, og gjerne en hånd å holde i Håper det er noen som kan hjelpe Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 hei. se om du kommer inni Bios igjen og se om du finner noe med booting i Bios. vet ikke hvilken Bios du har, men på MSI biosene så er det en meny som det står om booting. der kan man velge hva man vil boote fra i rekkefølge. jeg bruker å ha Floppy først, så dvd rom og tilslutt harddisk 1. da blir alt greit prøv å se om du finner ut av det. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå