Nytelse Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Jeg kjøpte en kortleser på Norek/Komplett for en god stund siden. Merke Datafab, type IR3-USB. USB2.0 og FW innganger, produktinfo her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=119605 Men jeg finner ikke driverCDn. Og kona mi begynner å bli litt gretten siden hun ikke får tømt kameraet sitt... Skjønner egentlig det :-) Er det noen som har likog kunne mailet/dumpet opp på ftp til meg? Har egen ftp server, så plass er ikke noe problem. Jeg har lett overalt på www.datafab.com g www.datafabusa.com, men finner ikke. Hilsen Erik Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 har du sjekket her: http://www.datafab.com/Support/Index.asp Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Hvilket operativ system bruker du ? Slike multi enheter er plug & play for windowsMe , windows 2000 og windows xp og trenger ikke produsent drivere . Kun påse at du har installert siste service pack slik at USB2.0 generiske card reader drivere etc blir støttet av operativsystemet. Har du derimot win98/win98SE/Mac trenger du CDen . Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Hvilket operativ system bruker du ? Slike multi enheter er plug & play for windowsMe , windows 2000 og windows xp og trenger ikke produsent drivere . Kun påse at du har installert siste service pack slik at USB2.0 generiske card reader drivere etc blir støttet av operativsystemet. Har du derimot win98/win98SE/Mac trenger du CDen . Noen av disse trenger drivere for XP og 2000 også, desverre. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Fant produktet ditt her: http://www.datafab.com/Product/Product.asp...roduct=IR3-USB2 Og de driverne som er tilgjengelige på sidene er her: http://www.datafab.com/Support/Index.asp Men står ingen spesifikk ting relatert til ditt produkt Du får vel sende de en mail. Lenke til kommentar
SinIC Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 (endret) Finner heller ingenting. Men det jeg pleier og gjøre når jeg havner i situasjoner som dette. Bruke en tilnærmet driver. Pleier og fungere i de fleste tilfeller. I ditt: http://www.datafab.com/Support/Driver_detail.asp?ID=9 Eller denne? http://www.datafabusa.com/DRIVERS/usb2read...2%20CD54-11.zip Endret 9. april 2005 av SinIC Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Hvilket operativ system bruker du ? Slike multi enheter er plug & play for windowsMe , windows 2000 og windows xp og trenger ikke produsent drivere . Kun påse at du har installert siste service pack slik at USB2.0 generiske card reader drivere etc blir støttet av operativsystemet. Har du derimot win98/win98SE/Mac trenger du CDen . Noen av disse trenger drivere for XP og 2000 også, desverre. Nei de gjør ikke det (ikke for xp ihvertfall) Quote: Windows ME, Windows XP Boot up computer . Connect the USB Flash Memory Card Reader to computer. The USB Flash Memory Card Reader will be recognized as four Removable Disk icons in "MY COMPUTER". Alle card readerene kommer som USB disker (removable) . Lenke til kommentar
Nytelse Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Klassisk tilfelle. Jeg måtte reparer HK'et mitt, plukket det ut (alt fungerte før det), loddet på kortet (IC-7 med løse kramper til å feste chipsettkjøleren, kjøleren datt rett og slett ut) og satte det sammen igjen. Installerte XP på nytt, og de "removable devices" til kortleseren var borte. Nå har jeg flyttet USB kabelen til en anne USB port og det ser ut til å funke. Muligens føc** USB port.... Takk for alle tips, beklager jeg ikke forsøkte å bytte USB port før jeg postet, men det falt meg ikke inn siden resten av PCn tålte at jeg loddet litt :-) HIlsen Erik Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 syar 2003: den kortleseren der bruker ikke USB. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 (endret) syar 2003: den kortleseren der bruker ikke USB. Jasså , hvorfor tror du det da .. Den heter jo forøvrig også IR3-USB2 USB 2.0 3.5" Bay Internal 6 in 1 Flash Card Reader/Writer USB 2.0 Internal . Den koples internt til USB headeren(e) på hovedkortet .Så den bruker usb jo(usb 2.0). Samme som denne (IR12x-usb2), hvor du ser to interne USB tilkoplinger: (om ir2x-usb2 har en eller flere interne usb tilkoplinger vet jeg ikke) Endret 9. april 2005 av syar2003 Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 misforsto. sorry Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Hvilket operativ system bruker du ? Slike multi enheter er plug & play for windowsMe , windows 2000 og windows xp og trenger ikke produsent drivere . Kun påse at du har installert siste service pack slik at USB2.0 generiske card reader drivere etc blir støttet av operativsystemet. Har du derimot win98/win98SE/Mac trenger du CDen . Noen av disse trenger drivere for XP og 2000 også, desverre. Nei de gjør ikke det (ikke for xp ihvertfall) Quote: Windows ME, Windows XP Boot up computer . Connect the USB Flash Memory Card Reader to computer. The USB Flash Memory Card Reader will be recognized as four Removable Disk icons in "MY COMPUTER". Alle card readerene kommer som USB disker (removable) . Hmm, har denne, og en annen fra Apacer. Riktignok står det på underteksten at du ikke trenger drivere, men i manualen som følger med, står det at du skal installere drivere først, også på XP. Jeg reformaterte med en slik installert, og det fungerete greitt uten medfølgende drivere. Det eneste jeg kunne se at de gjorde, var å gi de forskjellige slottene riktige ikoner under filbehandling, ellers virket det like fint uten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå