bastar Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Jeg har oppnådd at dothan cpu kan komme ned på 600 mhz. Men allikavel jeg kunne godt tenke meg å høre om andre har greid å få den ned enda lavere. Når jeg surfer på nettet holder jo 300 mhz egentlig. Jeg bruker speedswitch. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Jeg har ikke fått min Dothan 1.8GHz lavere enn 397MHz med SpeedSwitch. Men SpeedSwitchXP (hvertfall den versjonen jeg brukte) hadde en del bugs i seg, så laptop'n krasjet etc... noen ganger. Nå kjører jeg faktisk på 1.8GHz hele tiden. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Jeg har ikke fått min Dothan 1.8GHz lavere enn 397MHz med SpeedSwitch. Dette er feil, med mindre laptopen din busunderklokker eller gjør noe annet rart. Hva sjekket du hastigheten med? Minste multiplier for Dothan er 6X, så nedsenket hastighet i et vanlig oppsett blir enten 600 eller 800MHz vahengig av bushastigheten. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Jeg sjekket det med Control Panel -> System. Men som sagt bruker jeg ikke SpeedSwitchXP lenger grunnet problemer med den. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Jeg sjekket det med Control Panel -> System. Men som sagt bruker jeg ikke SpeedSwitchXP lenger grunnet problemer med den. Nettopp. Windows er ikke helt til å stole på når det gjelder klokkehastigheten på mobile prosessorer. (Hvilke problemer hadde du med SppedSwitchXP, forresten?) Når det gjelder topic: Om målet var å redusere strømforbruket så kan man, hvis man er eventyrlysten, forsøke RMClock. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Vil programmer som virker på laptop`s fungere på min xp-m ? (står i stasjonær, derfor jeg lurer) Lenke til kommentar
qwert Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Vil programmer som virker på laptop`s fungere på min xp-m ? (står i stasjonær, derfor jeg lurer) Ja (se for eksempel denne artikkelen), men RMClock fungerer ikke skikkelig på nForce2. (Noen skal visstnok kunne virke, evt. etter å ha justert noen registere i WPCREDIT.) Et alternativt program er CrystalCPUID, men samme brikkesettbegrensningen gjelder. Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Sett ofte 172mhz - 398mhz på "maksimalt batteri" ved liten load, så 598 - 792mhz ved medium load, på min gamle 2.0 Ghz P-M Dothan. når jeg hadde 1557-GLS tidligere når jeg sjekket på "Min Datamaskin > Egenskaper". Lenke til kommentar
qwert Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 (endret) Sett ofte 172mhz - 398mhz på "maksimalt batteri" ved liten load, så 598 - 792mhz ved medium load, på min gamle 2.0 Ghz P-M Dothan. når jeg hadde 1557-GLS tidligere når jeg sjekket på "Min Datamaskin > Egenskaper". Denne avlesningen er, som sagt, ofte helt feil. Bruk CPU-Z eller lignende programvare for et nøyaktig resultat. Endret 9. april 2005 av qwert Lenke til kommentar
karlfr Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Sliter litt med det her jeg og. På min nc6000 får jeg den ikke opp i mer enn 598. Veldig irriterende. Har en nc4010 og der jeg hadde samme problemet. Den gikk bare opp til 598. Men plutselig, veit ikke helt hvorfor så klokket den seg inn på 1,8M. og, jeg synes det virket som om den ble raskere da. Og ja, jeg har prøvd å sette på alltid på. Det programmet som har en link som over, viser dog 1585 khz. Hva er riktig? Lenke til kommentar
karlfr Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Skrudde av Speedstep i Bios. Da viste den 1,6 med en gang. Hva vil det da si når den viser 598. At den klokker seg selv opp til 1,6 så fort den behøver det? Og hvorfor viser da min dothan 1,8 hele tiden? Mye rare/dumme spørsmål kanskje, men setter pris på alle svar.. Lenke til kommentar
555 Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Kjekt prog for å sjekke frekvensen http://www.3dcenter.org/downloads/thg-clock.php Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Jeg har forsåvidt hørt rykter om at selvom delefrekvensen er max 6.0X så skrur også P-M av ekstern buffer/cache mot CPU (L2 / L3?) for å oppnå enda lavere hastigheter, og at den derfor kan kjøre ned til 172Mhz osv. Er ikke 100% sikker på dette, ikke gjort egne rendyrkede uavhengige tester, men kanskje noen andre her har mer informasjon om dette som kan være til hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå