Gå til innhold

Dells bærbare PCer liker ikke Internet Explorer

Anbefalte innlegg

Ja, dere skjønner sikkert ikke hva jeg sikter til her, men det jeg lurer på om dere også kjenner til dette problemet med Dells bærbare PCer:

Når man går på nettet i Internet Explorer, kommer sidene opp relativt kjapt - dette er ikke noe problem. Men når man begynner å se på bildekvaliteten på uansett bilde i browseren, ser man at de er fryktelig kornete og uklare. Jeg har prøvd å endre oppløsning, men det har ikke noen innvirkning. Bruker jeg for eksempel Mozilla Firefox eller Opera er ikke dette et problem i det hele tatt. Bildene er faktisk helt toppers. Hva tror dere er problemet?

Og en annen ting: hurtigtastikonene på oppgavelinjen og programikonene ved siden av klokka er også uklare og grumsete. Dette virker faktisk uforståelig for meg. Er det noe galt med Dells drivere? Eller hva kan det være?

Takk for alle svar!

Mvh.,

Fredrik :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trodde ikke du hadde noen Dell ennå, i hvert fall ikke i følge signaturen din og din post igår om hvilken du skal kjøpe... ;)

Geir :)

Vel, broren min har det, men jeg skjønner hvorfor du spurte. "LOL"

Men uansett, problemet eksisterer fortsatt...

Endret av Panofix
Lenke til kommentar
Halla, har det samme "problemet" selv. Tror det har noe med hvor stor størrelse du har på ppt instillingene (størrelse å ikoner osv.)

Nei, det har det ikke. Har sjekka alt jeg kan, men fortsatt er det et mysterium.

Lurer på om jeg kommer til å kontakte Dell før jeg kjøper bærbar derifra, bare for å være på den sikre siden. Og da kan de kanskje rette på "feilen". Ikke vet jeg...

Endret av Panofix
Lenke til kommentar
Gå til skriverbordet høyreklikk -> egenskaper -> utseende -> effekter og ta bort haken på "bruk store ikoner".

Da blir du kvitt de dårlige ikonene i allefall.

Nei, det er ikke skriveborsikonene som er stygge. Som nevnt tildigere, er det hurtigtastikonene som er grumsete. Der er jeg helt blank på hva jeg skal gjøre for å fikse det.

Endret av Panofix
Lenke til kommentar

Hadde det samme problemet selv.

Noe av det første jeg gjorde etter at jeg fikk min i9300, var å reinstallere XP for å fjerne den bloatede dell-installasjonen. Da ble grafikken normal igjen.

Har ikke peiling på hva som gjorde det sånn, men hadde vært moro å høre hva som var problemet. Dersom du finner ut av det da...

Lenke til kommentar

Jeg hadde det samme med min I6000, men dette fjernet seg da jeg formatterte for å bli kvitt den ***** skjulte Dell-partisjonen. Men nå har jeg derimot fått et nytt problem; IE viser ikke alle bilder. F.eks. småbilder på sider (les: ikoner ved siden av link på internettsider f.eks), og også enkelte bilder i forum threads.

Noen som vet hva dette skyldes?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg hadde det samme med min I6000, men dette fjernet seg da jeg formatterte for å bli kvitt den ***** skjulte Dell-partisjonen. Men nå har jeg derimot fått et nytt problem; IE viser ikke alle bilder. F.eks. småbilder på sider (les: ikoner ved siden av link på internettsider f.eks), og også enkelte bilder i forum threads.

:tease:

*lol* den "*****" skjulte partisjonen er en sikkerhetspartisjon som kommer med alle nye pc'er til Dell. Det er en image som man kan kjøre for å gjenopprette hele systemet om noe skulle gå galt. Det finnes i noen tilfeller også en mindre partisjon som innholder alle diagnoseprogrammene til Dell. Meget nyttig å ha.

Som du sikker har skjønt har partisjonene absolutt ingenting med IE-problemet å gjøre. Det er en ren windows xp-greie. :whistle:

Lenke til kommentar

:tease:

*lol* den "*****" skjulte partisjonen er en sikkerhetspartisjon som kommer med alle nye pc'er til Dell. Det er en image som man kan kjøre for å gjenopprette hele systemet om noe skulle gå galt. Det finnes i noen tilfeller også en mindre partisjon som innholder alle diagnoseprogrammene til Dell. Meget nyttig å ha.

Som du sikker har skjønt har partisjonene absolutt ingenting med IE-problemet å gjøre. Det er en ren windows xp-greie. :whistle:

så klart! Jeg formatterte jo bare for å kvitte meg med partisjonen. Det at IE fiksa seg er jo bare et lite pluss. Er enig i at det er bra med en ekstra partisjon for sikkerhet, men ikke når den tar 8-10% av HDD plassen. (Har 40 gig bare) - sikkerhet vs funksjonalitet. Dessuten er jeg "snill" med pcen, så får nok ikke problemer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...