Psh Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Det ble kanskje litt usaklig, det skal jeg inrømme... Men fakta er det at slike garantier som Plextor har på sine brennere, og f.eks. ViewSonic på sine skjermer har liten virkning for oss i Norge. Dette på grunn kjøpsloven, den har du ikke mange andre land, og da er disse garantiene mer vært. Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Vel plextor brukte å være bra, men nå vet jeg ikke. dyre er de ihvertfallNEC er en svært god brenner, men støyer litt mer enn normalt, og har endel issues...ellers er Sony DRU-720 meget meget awarded rundtomkring på nettet. BenQ er objektivt sett en svært god brenner, men som sagt er ikke alle som er like fornøyde med den. det koker ned til et subjektivt skjønn ... Virker ikke akkurat som at du har så mye peil på det du snakker om... Dersom du mener både NEC, Plextor og Lite-on er bedre enn BenQ, så vil jeg at du begrunner det bedre, hva du konkret mener gjör disse til bedre brennere enn BenQ. Har du noen tester å vise til f.eks? Hva går disse negative brukererfaringene ut på? Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Herregud da mann.. Les hva han skriver. Han sier på ingen måte konkret at Benq er noe dritt. Det han sier er at det er mange andre gode brennere å få fatt på. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Alt er relativt sier nå jeg. Plextor er sikkert bra de, men det finnes sikkert bedre! Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Herregud da mann.. Les hva han skriver. Han sier på ingen måte konkret at Benq er noe dritt. Det han sier er at det er mange andre gode brennere å få fatt på. ?? Satt noe i halsen eller? Jeg har lest nøye hva som er skrevet, og jeg har da på ingen måte antydet i mitt innlegg at GRendal har skrevet at BenQ er dritt... Hvis du hadde lest MITT innlegg bedre så hadde du sett at jeg er ute etter konkret hva han mener gjør NEC og Plextor til en BEDRE brenner, noe galt med det? Så aldri at han kom med noen konkret begrunnelse på hvorfor han mente at BenQ er en dårligere brenner i hans øyne, dette er vel et diskusjonsforum eller? Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Herregud da mann.. Les hva han skriver. Han sier på ingen måte konkret at Benq er noe dritt. Det han sier er at det er mange andre gode brennere å få fatt på. ?? Satt noe i halsen eller? Jeg har lest nøye hva som er skrevet, og jeg har da på ingen måte antydet i mitt innlegg at GRendal har skrevet at BenQ er dritt... Hvis du hadde lest MITT innlegg bedre så hadde du sett at jeg er ute etter konkret hva han mener gjør NEC og Plextor til en BEDRE brenner, noe galt med det? Så aldri at han kom med noen konkret begrunnelse på hvorfor han mente at BenQ er en dårligere brenner i hans øyne, dette er vel et diskusjonsforum eller? jeg har aldri sagt at BenQ er dårligere enn noen av de. Jeg nevner kun momenter av relevans uten dermed å slå to streker under noen av de relevante faktorene. Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Jeg har aldri sagt at BenQ er dårligere enn noen av de. Jeg nevner kun momenter av relevans uten dermed å slå to streker under noen av de relevante faktorene. "Psh skrev: Kvaliteten på BenQ'n er helt fin den... På lik linje eller bedre enn f.eks. Nec. Du: lol det sier jo mye.." Sånn generelt utifra det du har skrevet i innleggene dine så fikk jeg den oppfatningen... Siden du skrev noe angående negative brukererfaringer også, så var jeg intressert i å vite hva de gikk ut på, ikke noe verre enn det, hehe Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Har selv bl.a. en BenQ DW1620PRO. Utifra egen erfaring, holder den f.eks. ikke bra nok kvalitet på billige DVD-R plater i forhold til Pioneer DVR-108. NEC ND-3520A gir også bedre resultater på disse platene enn BenQ. På kvalitetsplater gir BenQ gode resultater på lik linje med de andre nevnte brennere. På DVD+R har jeg ikke opplevd dårlige resultater med BenQ. Men når folk snakker om at BenQ ikke er dårligere enn andre, så er det en ting den definitivt er dårlig på, og det er lesehastighet av brente plater. Her leser BenQ max 8x. Pioneer leser max 12x og NEC leser max 16x på DVD-/+R. Så BenQ har fordeler og bakdeler. Snart vil NEC ND-3500A/ND-3520A støtte PI/PO scanning og da tror jeg BenQ mister enn av de store fordelene. Trond Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Det ble kanskje litt usaklig, det skal jeg inrømme...Men fakta er det at slike garantier som Plextor har på sine brennere, og f.eks. ViewSonic på sine skjermer har liten virkning for oss i Norge. Dette på grunn kjøpsloven, den har du ikke mange andre land, og da er disse garantiene mer vært. det har likevel en innvirkning ifht. at produsentgarantiene ofte er bedre enn de som følger av forbrukerkjøpsloven. Samsungs 3 års utbyttegaranti og plextors på-døren garanti er ting du ifølge forbrukerkjøpsloven reelt sett ikke har rett på Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Har selv bl.a. en BenQ DW1620PRO. Utifra egen erfaring, holder den f.eks. ikke bra nok kvalitet på billige DVD-R plater i forhold til Pioneer DVR-108. NEC ND-3520A gir også bedre resultater på disse platene enn BenQ. På kvalitetsplater gir BenQ gode resultater på lik linje med de andre nevnte brennere. På DVD+R har jeg ikke opplevd dårlige resultater med BenQ. Men når folk snakker om at BenQ ikke er dårligere enn andre, så er det en ting den definitivt er dårlig på, og det er lesehastighet av brente plater. Her leser BenQ max 8x. Pioneer leser max 12x og NEC leser max 16x på DVD-/+R. Så BenQ har fordeler og bakdeler. Snart vil NEC ND-3500A/ND-3520A støtte PI/PO scanning og da tror jeg BenQ mister enn av de store fordelene. Trond Hva med bitsetting? Det er noe hverken pioneer eller NEC støtter offisielt. (joda jeg vet at du kan få det med uoffisiell firmware - og ønsker du 16x lesing på benq kan du bruke uoffisiell for å få det også). Jeg synes bitsetting er relativt viktig ja - og det tilbyr ikke de andre. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Hva med bitsetting? Det er noe hverken pioneer eller NEC støtter offisielt. (joda jeg vet at du kan få det med uoffisiell firmware - og ønsker du 16x lesing på benq kan du bruke uoffisiell for å få det også). Jeg synes bitsetting er relativt viktig ja - og det tilbyr ikke de andre. Ja en stor fordel. Bruker ikke bitsetting noe særlig selv, så tenkte ikke på det. Men klart en fordel med BenQ om en har bruk for det. Trond Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Hva med bitsetting? Det er noe hverken pioneer eller NEC støtter offisielt. (joda jeg vet at du kan få det med uoffisiell firmware - og ønsker du 16x lesing på benq kan du bruke uoffisiell for å få det også). Jeg synes bitsetting er relativt viktig ja - og det tilbyr ikke de andre. Plextor har vel også bitsetting også? Har Benq det? Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Om Plextor er noe bedre enn andre kan jeg ikke si noe om, men jeg kan skrive under på at den garantien deres er veldig bra! Fikk ny brenner på døren under en uke etter jeg meldte ifra om feil -og den gamle fikk jeg beholde (som jeg klarte å fikse etterpå :-D ) Da ble Plextoren min verd pengene... Lenke til kommentar
Psh Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Plextor har vel også bitsetting også? Har Benq det? Begge har det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå