Gå til innhold

BenQ 1620 vs. Plextor PX-716A med nyeste Firmware

Anbefalte innlegg

jeg er fan av plextor men ser på forumet at de får pes og ikke henger med i svingene lenger, men hvordan er ytelse og kompabilitet på nyeste plextor med nyeste firmware vs. favoritten BenQ 1620?

har lest at bla 6xduallayer støttes med nyeste firmware på plextoren.

har litt lyst på slot-in dvdbrenner hvis ikke hadde jeg sikkert kjøpt benq'en allerede noen som har hørt noe nytt på den fronten, når kan vi vente å se slot-in plextor i norske webshopper. synes det er merkelig at ikke slot-in er standard men det er vel dyrere å produsere

cynosure

Videoannonse
Annonse

Plextor er ikke på langt nær verdt pengene sine i forhold til BenQ. Tross at Plextor nesten er dobbelt så dyr, så er BenQ allikevel bedre... Sier vel sitt... Eneste grunnen til at Plextor overhodet får solgt noen av disse er at de lever på sitt gamle rykte...

Endret av joho83
Kvaliteten på BenQ'n er helt fin den... På lik linje eller bedre enn f.eks. Nec.

lol det sier jo mye..

Hva mener du er en kvalitets brenner da?

vel plextor brukte å være bra, men nå vet jeg ikke. dyre er de ihvertfall

NEC er en svært god brenner, men støyer litt mer enn normalt, og har endel issues...ellers er Sony DRU-720 meget meget awarded rundtomkring på nettet.

BenQ er objektivt sett en svært god brenner, men som sagt er ikke alle som er like fornøyde med den. det koker ned til et subjektivt skjønn ...

BenQ er objektivt sett en svært god brenner, men som sagt er ikke alle som er like fornøyde med den. det koker ned til et subjektivt skjønn ...

Men er det ikke slik at hvis jeg tester en brenner, så skal alle slike brennere være like mtp kvalitet osv. ?

Jeg har kjøpt Benq fordi jeg tok den som god fisk, så hvis den ikke er så bra som du sier den er, gjerne legg ved en link til en test som viser dette.

Men er det ikke slik at hvis jeg tester en brenner, så skal alle slike brennere være like mtp kvalitet osv. ?

Jeg har kjøpt Benq fordi jeg tok den som god fisk, så hvis den ikke er så bra som du sier den er, gjerne legg ved en link til en test som viser dette.

tja, hvorfor har vi da ulike brukererfaringer?

er vel feilprosenter som i en varierende grad går igjen hos ulike produsenter..

er vel feilprosenter som i en varierende grad går igjen hos ulike produsenter..
Hvis du tenker på feilprosent - så er det langt fler som RMA'er sin Plextor enn sin Benq....

Men da er saken grei da.

plextor har 2 års utbytte garanti. de kommer på døra di og bytter brennern personlig :thumbup:

plextor har 2 års utbytte garanti. de kommer på døra di og bytter brennern personlig  :thumbup:

Mr. Plextor har mye å gjøre han da! :p

Tror faktisk det tar like lang tid for Mr. Plextor og komme på døra di med en ny brenner , som det tar å få returnert en ny brenner fra div. webshops!

Plextor king of crap!

plextor har 2 års utbytte garanti. de kommer på døra di og bytter brennern personlig  :thumbup:

Mr. Plextor har mye å gjøre han da! :p

Tror faktisk det tar like lang tid for Mr. Plextor og komme på døra di med en ny brenner , som det tar å få returnert en ny brenner fra div. webshops!

Plextor king of crap!

usaklig post.

Har hatt 2 dvd brennere av plextor og aldri hatt en feil brenning eller feil på brenneren. Men lurer på om jeg skal gå for benq denne gang, ikke helt sikker enda. Men det frister jo å gå for enda en plextor til tross for prisen da de jeg har hatt har vært feilfrie. Men 716 denne gang da. Og jeg brenner xtremt mye dvd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...