Gå til innhold

blir ikke kvitt virus(løst)

Anbefalte innlegg

har nå akkurat formatert pc'n, og nå er det værre enn noen gang..

på 1 døgn så har det RAST på med virus.. bruker spyboot og antispyware og de finner

virus hele tiden.. så jeg får ikke gjort stort annet enn å trykke på remove og blcok når de finner ting.. har nå akkuart scanne pc'n 3 ganger etterhverandre, fant 1200traces første gangen og 600 de to siste.. så når jeg da har fjerna alt, så kommer alt tilbake omtrent samttidig, og det er helt villt hvor mye dritt som kommer..

men slik er det kun på den ene pc'n vi har, vel, det er litt på den andre også, men det er ikke mye..

har nå installert NOD32, og den finner ting, men må fremdeles sitte og trykke på delete når den finner virus og trojanere(noe som skjer ofte)), noe som er irriterenes når jeg skal f.eks spille.. minnet er fult av dritt, pop up i ett eneste sett og internetten er treig som faen.. kan bare drite i å spille online.. har nå prøvd det som kan prøves av spyware removere, de virker de, men alt kommer jo tilbake.. får bl.a en pop up som heter http://ads1.searchmiracle, og den blir ALDRIG borte.. SYKT irriterende, da den kommer hele tiden

så hva skal jeg gjøre? bruke firewall? det er vel det eneste jeg ikke har prøvd, men hjelper det mot virus?

har prøvd disse:

Spybot S&D, ad-aware SE, kaspersky eScan, microsoft antispyware, webroot, CWShredder, sys mechanic 5 pro, housetrend onlinescan,

pluss AVG og NOD32 antivirus..

hilsen DESPERAT

:(

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du på nett uten brannmur fortjener du bråk. Det er en selvfølge og en nødvendighet med brannmur i dag. Installer Sygate, Zone Alarm eller noe annet.

Det hørtes da veldig ekstremt ut at du skal få så mye dritt. Hvilke sider har du surfet på?

Det høres ut som om du ikke har router, det bør du investere i. En hardware-brannmur stenger det meste ute om det er riktig konfigurert.

Endret av SirMaximus
Lenke til kommentar

vel, idag har det ikke vært en eneste pop up, instalerte NOD32 igår, og har nå akkurat installert Sygate firewall.. så da får jeg se..

noen ganger så er det helt vilt, da bare raser det på, men så det helt plutselig ikke er noe i det hele tatt

vet ikke om jeg har router, har en Thomson SpeedTouch510i

ser ut til att sygate fungerer fint, :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...