Gå til innhold

Sapphire Radeon X800xl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Starter slik, jeg har et stort problem :

Det hjelper ikke å stille på brightness/gamma i driverene, kjører kortet på Catalyst 5.4 drivere.

Når jeg starter et spill stiller brightnessen seg tilbake, og spillet forblir bek mørkt (sannsynlivis grunnet skjermen)

Men det kan ikke være skjermens feil at driverene ikke klarer å holde brightnessen siden dette fungerer i windows.

Har prøvd, Driverene, Powerstrip, Rivatuner, Ati Tray tool osv. Alt resulterer i det samme.

Kanskje det kan være et bios problem?

Lenke til kommentar

Jeg skal handle et par ting fra microplex nå, som foresten er en plass jeg slenger på endel "unødvendige" produkter så jeg får følelsen av å få igjen noe for den dyre frakten jeg betaler :) og nå er er tiden kommet for å handle der igjen.

Derfor lurer jeg på å kjøpe Zalman VF700-AlCu GPU-Kjøler. er dette et godt kjøp? tenkte jeg skulle klokke kortet litt(mer enn jeg kan med stockkjøleren) vil jeg klare mye mer enn med stockkjølern?

Lurer også på hva forskjellen mellom VF700-AlCu og VF700-Cu er?

EDIT link til produktet VF700-AlCu

Endret av staf
Lenke til kommentar

VF700-AlCu er en kjøler med en blanding av kobber og aluminium, mens VF700-CU er en ren kobberkjøler. Jeg har sistnevnte og er veldig fornøyd. Ifølgte tester og erfaringer er sistnevnte bedre enn den første, men det er ikke noe som jeg har testet selv.

Lenke til kommentar
Prøvd CTRL, ALT og + / - inne i spillene når du bruker powerstrip? Har også det slik at fargene settes tilbake til standard såframt man ikke bruker denne funksjonen i powerstrip.

Å herregud TAKK :) Det må være et av de beste tipsa jeg har fått ever! :)

Trodde jeg måtte kjøpe meg ny skjerm og hele pakka :p

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Prøvde den "silent" funksjonen på TRIXX nå. Virka kjempegenial men oppdaget at den ble litt for varm for meg :p

Den skal altså klokke ned kort og minne ved silent, og sette vifta på 20%, ble helt musestille av det =)

Så kjørte jeg source stress test, og fikk helt brukbare resultater, 90fps. Helt brukbart til natterstid hvor dama sover ved siden av her.

Men fyrte opp TRIXX igjen for å titte litt på temperaturer, og mens jeg satt og titta på tempen så steg den sakte men sikkert helt opp til 100!! grader, før vifta auto fyrte opp og kjørte på 100% for å senke tempen igjen. Når hyggelig temperatur var nådd skrudde vifta seg ned på 20% nok en gang, og tempen steg også sakte men sikkert nok en gang =)

Jeg vet jo ikke hvor krevende cs.s er... kan jo hende det ikke blir like varmt av det.

Finnes det noe slags temp. loggeprogram der ute?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...