XuserX Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Hei, Jeg lurte på hva DMZ på routeren er og hva kan jeg bruke den til. Lenke til kommentar
H_S Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Betyr "de militarized Zone" eller noe, men på router betyr det at du putter noe utenfor brannmuren til routeren. nyttig vist du har webserver/mailserver m.m så slipper du åpne porter for det in på dit interne nett. Lenke til kommentar
godal Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Det er som det står over demilitarized zone. Dette er et område mellom to styrker der det ikke er styrker fra noe land, f.eks. er det et slikt område mellom nord og sørkorea på noen hundre meter. I dataverdenen betyr et nett som ligger mellom internett og lokalnettet. i dmz'en vil ofte ting som tilbyr tjenester til lokalnettet og internett samtidig være plassert f.eks. mail, web o.l. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 All uspesifisert trafikk blir sendt til DMZ. Ingen DMZ, blir pakkene avvist. F.eks om du vil kjøyre russisk rulett, så kan du sette pc'n din i DMZ'n og få alle portene til deg uten og åpne dei. Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Enkelt og greit: Med DMZ åpner du en tunnel gjennom NAT brannmuren i din router, hvor ingen trafikk blir blokket. All trafikk flyter gjennom; Virus, Trojans osv. mot en spesifisert IP. Bruker du og hoste spillservere fra tid til annen, er det greit og sette maskinen du spiller på i DMZ mens du hoster. Det sparer deg tid, du slipper å forwarde porter hver gang. Det kan være greit, siden de fleste routere har begrenset med antallet port-forward's. DMZ = DeMilitarized Zone Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Satte faktisk IP-telefoniadapteret fra Telio i DMZ på min Asus WL500g-router. Funker, det. Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Satte faktisk IP-telefoniadapteret fra Telio i DMZ på min Asus WL500g-router. Funker, det. Adapteret til Telio kan trygt plasseres i DMZ da det ikke er mulig å forsere fra internett. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 hva har dette med "demilitarized" å gjøre? ie hvordan er itverdenens bruk av begrepet en analogi til den militære bruken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå