Gå til innhold

Finnes kabinettet for meg? Sære krav følger

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg BigWater til jul (fikk det for to uker siden), og har hatt en Shuttle siden da. Jeg går fort lei av ting, og vil nå faktisk ha en stor kasse nede på gulvet, enn et fint lite smykkeskrin ved siden av meg på pulten. Så bare jeg får penger nok, blir DFI nForce4, X800XL og et nytt kabinett prioritet nr 1 av PC-deler.

Ting jeg trenger, eller gjerne vil ha i mitt kommende kabinett:

- Kvalitet, helst aluminium, ikke skranglete

- Stilrent, á la Lian Li, Coolermaster, Beantech

- Ikke dyrt á la Lian Li :p

- Smarte løsninger til montering av deler

- plass til en BigWater-radiator?

- 120mm foran og bak, og ikke 35dB-vifter så man må ha viftestyring

- Støydemping til harddisker (gummi) er absolutt et pluss

- Vindu vet jeg ikke helt, kommer absolutt ikke til å ha PCen som en alternativ lyskilde. Stiller meg nøytral til vindu.

Kan noen hjelpe meg i riktig retning med å velge riktig kabinett? Vannkjøling krever jo sitt til plass i kabinett, men hvis det finnes smarte løsninger for å ha radiatoren utenfor kabinettet, er jeg åpent for det.

Takknemlig for alle forslag!

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Coolermaster stacker er jo stort og koster ikke så mye som Lian li. Har dette selv med big water, men foreløåig har jeg bare festa radiatoren bak siden jeg hadde hastverk og lite verktøy og ting for og få satt det inn pent. Dette skal gjøres til sommeren når jeg ikke er på min knøttlille hybel.

CM stacker har plass til 3 120 mm i front og da har du plass til 2 dvd spillere. + den usb saken.

og det er plass til 1 120 mm bak.

Endret av underground
Lenke til kommentar

Ja de 2 120 mm viftene som følger med er ganske stillegående. Mine kjører på 12 V og bråker mye mindre enn den den som er på radiatoren på tt bigwater settet.

Selvom den sikkert ikke bråker stort når man setter ned hastigheten. Har tatt denne av selv og lar bare den originale 120 mm vifta bak blåse på radiatoren.

EDIT: post nr 300

Endret av underground
Lenke til kommentar

Hmm, har sett litt på forslagene her. CM Stacker er et flott og stort kabinett, men jeg syns det virker litt for massivt og stort. Og litt kjedelig design, har sett det på nært hold.

Zipp0, var det PC60+ du tenkte på fra Microplex? Det var fine kabinettet, men når viftene som leveres med oppgis med støynivå 34dB for 120mm, og det ikke nevnes noe om ferdigmontert viftestyring, rygger jeg laangt unna. Er litt kjipt å måtte kløne inn en viftestyring, og dermed ha 50 viftekabler inne i kabinettet, medregnet alle skjøtekabler og overganger man trenger fordi det er for lange avstander.

Dessuten syns jeg disse kabinettene ser litt små ut, høydemessig. Med litt stort skjermkort, 2 eller 3 harddisker og vannkjøling tror jeg det blir lovlig trangt inni der. Det er vel best å ha radiatoren utenfor kabinettet, men syns fortsatt disse Lian Li-kabinettene og Beantech ser litt små ut. Eller liker jeg designet veldig godt. Hadde tidligere et CoolerMaster ATC111 som jeg var brukbart fornøyd med.

Hvis jeg skal kjøpe et nytt kabinett, vil jeg gjerne som sagt ha 120mm-vifter, med et akseptabelt støynivå, så jeg ikke MÅ ha viftestyring for å bli fornøyd. Akk ja, ikke lett å velge.

Lenke til kommentar

Jeg ser at du har skrevet "stor kasse på gulvet", og da tenkte jeg at jeg skulle tenke litt stort :D *Tenkte på Image&Shaptek EYE2000B*

I&S EYE2000B er et STORT og romslig kabinett, du har 10*5" plasser, så du har nok av plass for støydempningsmuligheter. Kabinettet har 2*120mm og noen 80mm viftepasser, så det burde ikke være noe problem med TtBW...

Kabinettet er laget av 1.2 mm tykkt stål, så det er solid. Men det gjør at det er tungt. Den veier ~17KG, noe som er en del. Det er hjul på den, så det går ann å trille den rundt omkring.

Design er og blir en smaksak, personlig synes jeg at det er en av de peneste kabinettene på markede... Men det er sikkert mange som er uenig i meg der...

Kabinettet har dog ingen løsninger for hurtig/skrueløsmontering. Men det er så stort at du ikke burde ha noen problemer med å komme fram med skrutrekkeren.

Kabinettet koster 1000,- fra microplex, så det er ikke alt for dyrt...

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar
Hvis du ikke blir fornøyd med noen av forslagene kan jo jeg kanskje lage et kabinett til deg for en god pris! Du gir meg dine ønsker jeg lager en 3d modell og så samarbeider vi sammen om utseene! Hvis du er interessert kontakt meg på [email protected]!!!

Mvh Alexander S

:thumbup:

Hehe, morsomt forslag, og jeg tviler ikke på at du er flink. Men det ville enten gjort meg blakk eller gitt deg en elendig timelønn vil jeg tro, da det ikke er bare bare å bygge et kabinett fra scratch.

Når jeg tenker gjennom hva jeg vil ha, virker CM Stacker som et godt og gjennomført kabinett. Men så er det det med størrelse, vekt, og noe kjedelig design i mine øyne. Har dog kun sett svart/sølv-modellen på nært hold. Kanskje jeg må "bite i det sure eplet" og ta Stacker i nærmere øyesyn. Det er ihvertfall max for hva jeg eventuelt vil bruke på et kabinett.

Lenke til kommentar
Hmm, har sett litt på forslagene her. CM Stacker er et flott og stort kabinett, men jeg syns det virker litt for massivt og stort. Og litt kjedelig design, har sett det på nært hold.

Zipp0, var det PC60+ du tenkte på fra Microplex? Det var fine kabinettet, men når viftene som leveres med oppgis med støynivå 34dB for 120mm, og det ikke nevnes noe om ferdigmontert viftestyring, rygger jeg laangt unna. Er litt kjipt å måtte kløne inn en viftestyring, og dermed ha 50 viftekabler inne i kabinettet, medregnet alle skjøtekabler og overganger man trenger fordi det er for lange avstander.

Dessuten syns jeg disse kabinettene ser litt små ut, høydemessig. Med litt stort skjermkort, 2 eller 3 harddisker og vannkjøling tror jeg det blir lovlig trangt inni der. Det er vel best å ha radiatoren utenfor kabinettet, men syns fortsatt disse Lian Li-kabinettene og Beantech ser litt små ut. Eller liker jeg designet veldig godt. Hadde tidligere et CoolerMaster ATC111 som jeg var brukbart fornøyd med.

Hvis jeg skal kjøpe et nytt kabinett, vil jeg gjerne som sagt ha 120mm-vifter, med et akseptabelt støynivå, så jeg ikke MÅ ha viftestyring for å bli fornøyd. Akk ja, ikke lett å velge.

Det var faktisk ikke det jeg tenkte på, men det er mulig de har gjort noe feil tidligere, de hadde et kabinett med vifter på 22db, 2 stk 120mm vifter. mulig det var en annen netshop. sry.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg bumper denne her litt, da jeg tror jeg har bestemt meg for et Beantech Igloo 4, og vil høre hva folk syns om det. Dette har tre vifter, to foran som kan justeres, og en bak.

Følgende blir sannsynligvis innmaten, om økonomien bedrer seg:

DFI nForce4 etellerannet

X800XL; sette på en VGA Silencer

3200+ Winchester, kjølt med Tt BigWater.

TwinMos Speed Premium (BH-5)

WD Raptor 36,7GB enten i kabinettets gummiskruer, eller Zalmans HD-kjøler.

Seagate 200GB S-ATA

NEC ND-2510

Jeg har også en chipsetkjøler liggende, tror dere denne kan erstatte DFI´s kjøler med vifte?

Og så er det dette med radiatoren til BigWater, noen mulighet for å få plass til denne på et Beantech-kabinett?

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...