Gå til innhold

Linux & 486

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm..

Ser ut som en stygg start for litt "flaming" her =)

Alle vil si "sin" distro vil duge best. Men jeg anbefaler deg å teste det du kommer over =)

Du kan godt også prøve disse ultra små distro'ene som vil fungere på det aller minste du kan oppdrive av maskinvare. (Helt avhengig av hva du ønsker å gjøre med 486'en)

Selv anbefaler jeg slackware, menneh de har 16MB RAM som krav hvis jeg ikke husker feil (?) =)

-Dante

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-04 15:39, neonX skrev:

Linux kjører "fint" på en 486.

La in slackware 8.0. jeg på en 486 med 8MB ram, kjørte bra den, brukte den som ruter i en måneds tid. Dog, compile ting går VELDIG tregt.

Råtass PC du hadde :smile:

Lenke til kommentar

Slackware krever ikke 16 RAM, har kjørt med 8 på en 486, men da måtte jeg skru på swap før jeg starta setup ellers klarte den ikke laste menyene :smile:

Det fungerte helt greit, men jeg bestemte meg for å rekompilere kjernen for å få maks ut av den slitne 486'n. DET tok tid det! Men jeg lot den surre å gå, og etter et par dager var den ferdig. Brukte den som ISDN router, og hadde ingen problemer med det..

Lenke til kommentar

Slackware krever min. 4MB ram, men det er anbefalt med 8. Hvis du også ønsker å kjøre X (the X window system) trenger du min. 16MB ram.

--

Mvh,

Tobias.

[ Denne Melding var redigert av: t_man på 2002-07-04 17:28 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-04 23:45, sjanten skrev:

kompiler mest mulig på en moderne maskin (i i486-kode) og overfør det til 486'en

Det gjorde jeg når jeg skulle ha linux på 486 en gang... smekka harddisken i Athlon t-bird pc'n kompilet kernel der og satte harddisken tilbake i 486'n...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-05 11:03, neonX skrev:

Det gjorde jeg når jeg skulle ha linux på 486 en gang... smekka harddisken i Athlon t-bird pc'n kompilet kernel der og satte harddisken tilbake i 486'n...

det er en måte (og ganske så effektiv og lett, med få muligheter for feil).

en annen måte er jo å compile kernelen på t-bird maskinen, ha en bootdisk på 486'en med netverksstøtte og overføre det.

-for dem hvor hda fra maskin A ikke passer inn på maskin B :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...