F828 Skrevet 8. april 2005 Rapporter Del Skrevet 8. april 2005 På dette bildet har jeg tenkt "NOSTALGI" og en type melankoli til "gode gamle dager",- både i positur, blikk og behandling i etterkant i PS. Vet det er en smule midtstilt, men jeg landet på dette utsnittet. Funker det? Modellen er min datter. F828 Lenke til kommentar
F828 Skrevet 8. april 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Her er originalen da.... (Originalversjonen uten sepia og støy....) F828 Endret 9. april 2005 av F828 Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 9. april 2005 Rapporter Del Skrevet 9. april 2005 Veldig fint blikk, uttrykk og skarphet. Jeg likte ikke helt kornene i sepia-bildet. De så alt for mye dithering-på-grunn-av-dårlig-fargeoppløsning-slik-man-har-i-gif-bilder ut. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 9. april 2005 Rapporter Del Skrevet 9. april 2005 Ja, også er du uheldig med kombinasjonen av lyst/mørkt i bakgrunnen. Jeg ville redigert bort de lyse områdene. Nevnte jeg veldig bra skarphet i øynene? Lenke til kommentar
rogerjo Skrevet 9. april 2005 Rapporter Del Skrevet 9. april 2005 Nok et nydelig F828-portrett. Men så har du nå litt av en fotomodell i familien da Liker det bløte fine lyset du presenterer ansiktet i. Vakker og trygg utstråling. Dere har nok god kommunikasjon. Bakgrunnen er ikke perfekt, men for meg trekker det ikke ned. Den er såpass diskret at det ikke gjør noe. Synes du har fått rimelig god plass på begge sider. En kuriositet: Når jeg åpner bildet har spesielt hennes høyre øye et lite "hakk". Det blir imidlertid borte når jeg blåser bildet opp i full størrelse. Er det resultat av detaljert etterbehandling på "pixel-nivå"? Orginalen synes jeg er best. Det behandlede bildet er pent, men jeg ville forbeholdt teknikken for "gamle damer" med masse rynker. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 9. april 2005 Rapporter Del Skrevet 9. april 2005 Nydelig portrett, men jeg likte ikke helt støyen i bildet. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 9. april 2005 Rapporter Del Skrevet 9. april 2005 kornene ble kanskje litt opplagt kunstige, mulig det blir bedre ved å få bildet soft, lysere (og med en oval feather?). slike cowboybilder man får f.eks i usa er slik iallefall. prøv i det minste å se hva som skjer om du gjør bildet mer blurry, sjelden jeg har sett gamle bilder som er (så) skarpe... vet ikke om dette blir bedre enn orginalen (som er bra), men kanskje en mer heldig foreldring... Lenke til kommentar
olemm Skrevet 9. april 2005 Rapporter Del Skrevet 9. april 2005 Jeg vil adressere to ting og så be deg utdype noe: 1) sepiatonen fungerer faktisk ganske bra. Sepia overdrives svært ofte men i dette tilfellet fungerer det fordi du har latt de mørkeste skyggene forbli svarte og ikke gjort dem brune. 2) støyet fungerer ikke fordi det ser for "digitalt" ut. Kan ikke sette finger´n på hvorfor, men når det kommer til massevis av støy foretrekker jeg det som lages av høyisofilm framfor photoshop. Jeg syns IKKE at verken støy, "softhet" eller sepia er noe som nødvendigvis bør ha noe med nostalgi og gjøre, både toning og bruk av støy er i høyeste grad levende teknikker (ser (og lukter:cry: ) sånn ut på mørkerommet i alle fall...) Kikka her for noen uker igjennom familiebilder som var rundt 100 år gamle og de var skarpe som juling og både i forholdsvis "normal" tone (om enn temmelig kontrastløse) og de var temmelig frie for støy og. Det var derimot vanvittig "motion blur" som lot seg til kjenne ved at ingen av barna i bildene var gjenkjennelige Det jeg lurer på er lyssetting? Naturlig/vinduslys + reflektor? Er det brukt utfyllingsblitz med softbox eller omnibounce? Lenke til kommentar
F828 Skrevet 9. april 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. april 2005 Det jeg lurer på er lyssetting? Naturlig/vinduslys + reflektor? Er det brukt utfyllingsblitz med softbox eller omnibounce? Takk for kritikk. Har brukt blits og reflektorer på dette portrettet som er tatt ute på kveldinga. F828 Lenke til kommentar
F1_4 Skrevet 9. april 2005 Rapporter Del Skrevet 9. april 2005 (endret) Du er flink F828! Renger med at du har profil på foto.no - om jeg husker rett. Din datter(?) er veldig fotogen og du har gjort et godt stykke arbeid her! Liker svart-hvitt bildet best på grunn av den mørke bakgrunnen Mvh Rune - Ha en fortreffelig fotografisk helg! Endret 9. april 2005 av ru-barma Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 9. april 2005 Rapporter Del Skrevet 9. april 2005 Bilder med støy kjennetegner ofte bilder fra syttitallet som er tatt med rask farvefilm. Ingen av de bildene jeg har som er fra 1895 til 1965 har støy og de fleste er meget skarpe. Lenke til kommentar
Durabont Skrevet 9. april 2005 Rapporter Del Skrevet 9. april 2005 Hva med denne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå