BakkiZ Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Jeg skal oppgradere min PC, ganske full oppgradering igrunn. Men herregud så vanskelig det er. Jeg er så usikker at jeg legger meg ned og gråter snart Men dette er hva jeg har kommet frem til: 1075kr Seagate Barracuda 250GB S-ATA NCQ 7200RPM 8MB 1495kr AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz OEM u/vifte 215kr Arctic Cooling Silencer 64 Ultra TC 995kr OCZ 2x512MB Premier Dual Channel PC-3200 (2,5-3-3-7) 400Mhz ca 1300kr HK ca 2000kr GFX-kort -------- SUM ca 7700 ~~~~~~~~ Har tenkt å overklokke CPU litt. Kanskje jeg får den opp på 2500MHz? Eller kanskje det blir hardt med ramen der, men det er ikke så farlig. Trenger ikke overklokke så veldig mye. Iallefall med skjermkort og hovedkort har jeg to valg tror jeg 1. nF 4 Sli Deluxe og et 6800GT (med muligheter til å bygge på et til når pengene kommer) 2. nF 4 Deluxe og et X800 XL (er jo mye billigere, men til gjengjeld ikke støtte for å bygge på et ekstra kort i SLi) Ellers bør HK støtte SATA2, ha 2GHz bus og kanskje ha en Firewire, de fleste har vel GbLAN. Og vi snakker Socket 939 og PCIe;) Netshop har jo weekendtilbud på et DFI Lanparty-hovedkort, men jeg vet ikke om jeg har så troen på DFI. Erfaringer? Også har jeg ikke peiling hvor mye effekt det trenger. Har sett litt på denne, men den har bare en SATA-Power Og kanskje jeg ikke trenger så mye som 480W (iallefall ikke om jeg går for nF 4 Deluxe og et X800 XL) 835kr Tagan Black 480W 20+24pin, ATX+BTX, SATA http://mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=33893 Håper å få noen synspunkter og tips På forrhånd takk. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Kjøp DFI Lanparty Ultra og X800XL. PSU'en du har satt opp er fin Vis du skal klokke bør du vurdere et annet minne. OCZ Platinum Rev. 2 eller OCZ DDR 500 VX. Lenke til kommentar
BakkiZ Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Ja, da tror jeg det blir det Selv om jeg er nVidia fanatiker:p (kanskje ikke DFi HK men.) Vet ikke om jeg gidder dyrere RAM, kan heller koste på den 1000-lappen på bedre CPU da, så slipper jeg overklokke Denne PSUen så litt bra ut også. Og stille. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305425&cks=PRL Men hvis jeg bare skal ha et skjermkort, så trenger jeg vel ikke så kraftig PSU? Jeg vil ha PCen meget stille da. CPU-kjøler bråker lite, og seagate-disker har jeg jeg skal kjøpe nye kjølere til skjermkort og chipset hvis de bråker for mye. Må Høre på dem først Edit: Dette HK? http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5491 Står litt lite info om SATA synes jeg. Hvilken type, og hvor mange. Generelt lite info, får bla opp i hjemmesiden til DFI etter litt søvn Flere tips ønskes Endret 8. april 2005 av BakkiZ Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Du sier at du heller legger 1k i CPU, sånn at du slipper å klokke... Ville heller lagt den lappen i RAM. OCZ DDR500 VX og DFI kortet er en super kombi. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D Helgetilbud 1195.- Så ville jeg gått for ett X800 XL Dette hovedkortet støtter ikke SLi, bare så det er nevnt, da må du kjøpe en av de andre DFI kortene. Lenke til kommentar
BakkiZ Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Ja men hvis jeg skal kjøpe X800 XL så trenger jeg jo heller ikke SLi da X800 XL ikke støtter SLi. Riiiiight? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Ja men hvis jeg skal kjøpe X800 XL så trenger jeg jo heller ikke SLi da X800 XL ikke støtter SLi. Riiiiight? Riiiiight Lenke til kommentar
BakkiZ Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D Helgetilbud 1195.- Så ville jeg gått for ett X800 XL Dette hovedkortet støtter ikke SLi, bare så det er nevnt, da må du kjøpe en av de andre DFI kortene. Ikke? Ser veldig ut som om det støtter sli til meg. Hvorfor skulle det ellers være 2 x PCIe? Men takk for hjelpen. Kanskje netshop har endret bildet, synes igrun jeg også husket at det ikke støtte SLi Lenke til kommentar
amarios Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D Helgetilbud 1195.- Så ville jeg gått for ett X800 XL Dette hovedkortet støtter ikke SLi, bare så det er nevnt, da må du kjøpe en av de andre DFI kortene. har sett flere steder at det faktisk lett kan moddes sånn at det støtter SLI! Lenke til kommentar
BakkiZ Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Bare så råtte kjipt at jeg ikke fikk bestillt det før Helgetilbudet gikk ut. Hadde trøbbel med Visaen Eller banken si feil var det kanskje, jeg fikk ikke til å overføre. Har sendt mail til netshop og forklart da *håpehåpe* Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Ikke? Ser veldig ut som om det støtter sli til meg. Hvorfor skulle det ellers være 2 x PCIe? Men takk for hjelpen. Kanskje netshop har endret bildet, synes igrun jeg også husket at det ikke støtte SLi Ikke!! Joda, det har 2xPCIe slotter. Men, det støtter ikke SLi, da må kortet moddes til det. Ps : Bildet er korrekt av hovedkortet. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Bare så råtte kjipt at jeg ikke fikk bestillt det før Helgetilbudet gikk ut.Hadde trøbbel med Visaen Eller banken si feil var det kanskje, jeg fikk ikke til å overføre. Har sendt mail til netshop og forklart da *håpehåpe* Tror det er mandag kl 12 ...... Så hiv deg rundt.. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Et at det er 2 PCI-e spor er fordi du kan ha flere skjermer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå