Gå til innhold

Dåligste skjermkort noen gang?

graks

Anbefalte innlegg

For meg var det og kjøpe Asus V8200 geforece3 Ti500,kjøpe kortet helt nytt uken før geforce4 ble annonsert betalte 4500kr for kortet og der er minst 3,5 år siden.

så kjøpte jeg meg radeon9700pro når det kom på markede i sep 2002,og det er det beste kjøpet jeg har gjort.skal kjøpe meg ny pc med highend r520 når det kommer ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er enig i at MX4xx serien er blant de dårligste!

Begrunelse:

Da Nvidia lanserte Gforce 4 serien ble MX lansert som tilsvarende budsjett linje

på denne generasjonen. Sanheten var at MX tok utgangspunkt i Gf 2. Resultatet

var at du risikerte å oppgradere deg nedover :cry:

Lenke til kommentar
Er enig i at MX4xx serien er blant de dårligste!

Begrunelse:

Da Nvidia lanserte Gforce 4 serien ble MX lansert som tilsvarende budsjett linje

på denne generasjonen. Sanheten var at MX tok utgangspunkt i Gf 2. Resultatet

var at du risikerte å oppgradere deg nedover :cry:

Hmmm, dette var snodig. Da jeg kjøpte mitt gforce mx440 ble det nettopp presentert som geforce 2 og mye value for money, noe jeg også synes det var.

Lenke til kommentar

Vanskelig å si hva det dårligste skjermkortet er/var, men jeg har tre kort som skiller litt seg ut.

GeForce4 MX-serien, disse kortene hadde ingenting med GF4 å gjøre og burde heller hete GF2 ett-eller-annet.

Parhelia, dette kortet var utrolig dyrt (og er det enda) og hadde en elendig ytelse i det aller meste. Selvfølgelig var kortet i god Matrox-stil ypperlig til 2D, men NVIDIA og ATI har blitt så mye bedre på dette de siste årene at prisen ikke kunne rettferdiggjøres.

ATI Rage MAXX, et utrolig dyrt kort som hadde elendig ytelse og driverstøtte.

GF5200 er ikke akkurat et supert kort, men det utgir seg heller ikke for å være det. Alle bør skjønne ut ifra prisen at dette ikke er et toppkort.

Lenke til kommentar

Bygde en ellers forholdsvis kraftig PC til "svigerfar", men siden ytelsen i 3D var uviktig, så valgte jeg å putte inn et FX5200.

Testet det litt i spill og benchmarks før jeg leverte maskinen. Trodde ikke at et såpass nylansert kort kunne være så dårlig.

kikket litt på Komplett nå, og kom over dette:

Gainward GeForce FX5500 256MB DDR AGP8X til 679,-

Så kan man jo sammenligne pris/ytesle med dette:

Gainward GeForce4 Ti4800SE 128MB 3,6ns til 595,-

Greit nok at FX5200 har støtte for DX9, men kortet er likevel altfor svakt til å kjøre noe som helst av DX9 effekter.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Hadde laptop med SiS315 med delt videominne. det sugde så kraftig! Neverwinter Nights kjørte overhodet ikke på det, og selv om butikken svor på at det var et 3d-kort, så var det bare så vidt 3dmark01 kjørte på det - og det var ikke alle testene engang. Fikk 386 poeng, såvidt jeg husker.

Lenke til kommentar

- Mattrox G550 - Denne brikken var opprinnelig noe mye råere (G800), men feil avgjørelser hos Matrox gjorde at det ble det den ble...

- Matrox Pahrelia - gode spessifikasjoner, men på grunn av dårlige drivere, og at brikken ble hastet ut så ble det endel problemer...

- ATi Rage MAXX - Fiasko fra ATi, matchet aldri GeForce 256, og ATi klarte aldri å lage en Windows 2000 driver med støtte for begge chipene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...