Gå til innhold

Ulemper med piratblekk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en Epson Stylus C82 som jeg satte i slike patroner, og etter kort tid begynte det å bli trøbbel med utskriften og nå er det umulig å få noe som helst på papiret. Har prøvd de fleste "verktøyene" til printeren, med rensing og justering av skrivehodene, uten at det kommer blekk på papiret. Hører at skriveren prøver å skrive, men arket er like hvitt som før når det er ferdig.

Så om printeren er ødelagt, vet jeg ikke, men den likte tydeligvis ikke de billige erstatningspatronene. Så kanskje må jeg kjøpe ny, men nå koster jo patronene (4 stk til denne) snart like mye som en ny, så da kan en vel kanskje kjøpe ny...Men jeg vil ikke anbefale slike patroner som jeg da kjøpte på inkclub.

Lenke til kommentar
Kjøpte uorginalt til min canon s630.

Fargene blei veldig dårlige på vanlig papir men ok på fotopapir..

så det ble med den ene gangen.

Har opplevd det motsatte. Brukbart på vanlig papir, men ikke bra på fotopapir. Dette gjaldt en epson-printer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min erfaring er at blekket fra InkClub fungerte utmerket til mitt tidligere behov. Det var å skrive ut forskjellige grafer, tegninger og tekstdokument til skolearbeidet mitt på BI Sandvika med en Epson CX3200 multifunksjons skriver. Jeg brukte mye blekk! Det fungerte utmerket, aldri ei tett dyse (helt sant!). Etter hvert prøvde jeg fra blekkpatron.no, og gikk over til et helt nytt kapittel for meg og min skriver....

Begynte sakte men sikkert med tette dyser. Uten at dette var veldig plagsomt. Deretter prøvde jeg refillblekket dem hadde. "Nå skal jeg virkelig spare penger!" vare tanken bak dette. Spent som en unge på juleaften tok jeg opp pakken som kom i posten. Så gjennom cd'en og fant frem utstyret. Fylte opp et par patroner som jeg hadde spart på og satte dem i skrivere. Prøvde å skrive ut noen sider med tekst og et par bilder. Resultatet var horribelt! Bare streker og til tider farger som jeg ikke har sett på bilder før! Dysene tetta seg helt. Rensa og rensa dysene, men dette hjalp ikke i det hele tatt. Måtte sette tilbake de andre pirat patronene jeg hadde som det var noe blekk igjen på, og rense hodene en stund før det gikk an å skrive ut noe av kvalitet igjen på utskriftene.

Må nesten også nevne den artige biten med refill blekk også da, selv om den ikke var artig da det skjedde. Skulle fylle på med rødt blekk. Sprøyte spissen skrudde seg av, og vips hele gutten og kontoret var spruta ned med rødt blekk. De ordene som kom ut av min munn da, tror jeg ikke retningslinjene på dette forumet tillater :wallbash:

Det jeg kommer frem til er at det er at billig blekk kan bli en dyr, og ikke minst kjedlig affære.

For min egen del, har gjort noen grep for å komme bukt med de høye utgiftene på utskrifter er at jeg kjøpte meg en HP LJ1010. Noe som er fint til mitt bruk. Så kjøper jeg meg heller en Canon IP8500 eller Epson R800 når skattepengene kommer inn sammen med en god skanner med hurtig knapp for kopiering!

Sikkert litt off topic noe av dette, men synes jeg vil dele dette med dere da jeg har erfart det "The hard Way".

Lenke til kommentar

ENDELIG! :thumbup:

Denne tråden kan være et svar på mitt problem også. Har en Canon Smartbase MP370 (multifuksjon). Den skriver ut i farger og gråtoner, men når det kommer til ren tekst utskrift,- er det zero, zipp, nada, nix utskrift. Har kjørt det som finnes av rensemuligheter i softwear'n samt installasjon av nye driverfiler - uten å lykkes.

Blekket er kjøpt hos Blekkskriveren. PS! Siden fargene også er kjøpt her samt at sort tidligere har fungert (med unntak av de to siste) må det muligens være noe med varepartiet? Eller.....

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har hørt at det kommer mye dårlig blekk fra inkclub, det som anbefales er at man bruker rensepatroner. Uansett om man bruker uorginalt eller orginalt blekk. Gjerne mellom hver gang man skifter blekk patroner og når dyprens av skriverhodet ikke fungerer.

Rensepatroner er patroner fyllt med rensemiddel til skriverhodet, settes enkelt i ved å skifte ut de vanlige med disse og da blir skriverhodet renset for stivnet blekk osv. Har i hvertfall alltid fungert bra med meg. Håper dette kan løse problemer nevnt ovenfor. Og kanskje jeg burde notere med at blekket jeg har brukt er kjøpt hos dinskriver.no, det er ikke noe jalla blekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...