merl1n Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Heisann! Har en Shuttle SN45g med Radeon 9800pro Sapphire. Dette kortet synes jeg bråker noe i overkant av det jeg gidder og høre på og lurer derfor på å kjøpe et kort med passiv kjøling. (Er det det heter når det ikke er vifte, ikke sant?) Jeg spiller veldig lite. CS en gang i blandt og prøvekjører jo noe av det nye som kommer, så det er jo greit at det er muligheter for å spille med det da, men stiller ikke noe større krav en til det kortet jeg har nå i allefall. Skjermen min er en NEC 1770NX. Selvom det kanskje kommer under litt feil kategori tar jeg gjerne imot andre tips for å få pcèn til å holde litt mer kjeft. Inbiler meg at Den medfølgende CPU/kabinett-vifta ikke er så ille, men at vifta til strømforsyningenn med fordel kunne byttes ut med en som støyer mindre. På forhånd, takk Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Er vel en del småting du kan prøve. *Modifisere psu vifta med en større vifte eller en viftestyring. *Rydde i alt kabelrotet så det blir bedre luftflyt. *Sjekke at cpu vifta ikke bråker alt for mye. Ting som virkelig virker : *Passiv vannkjøling (zalman reserator, helt lydløst). *Støydempingsmatter + hd støydempere (mange varianter) / obs dette kan gi høyere temperatur. *Heatpipes og litt ekstrahjelp i form av stille 120mm vifter strategisk plasert inne i kabinettet. Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Noen tips til skjermkort da? Evt ny kjøling til det kortet jeg har.. Det må passe i shuttle da. Der står jo kortet ganske nærme dekselet, med vifta ut liksom. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) Arctic Cooling VGA Silencer ATI 1 VGA Kjøler (ATI 9500/9800se/pro) Denne kjøler bra, blåser den varme luften ut av kabinettet, og er passe støysvak. Men den er vel litt høy, så det spørs om du får plass. Den er ca. 40 mm høy, men trenger vel litt mer for å kunne "suge" til seg luft effektivt. Endret 10. april 2005 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå