Plast Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Hei Har tenkt å slå på stortromma å bytte ut den gamle 19" CRT skjermen min MEN, så var det bare det å finne ut hvilken skjerm som man skall kjøpe da... Da jeg spiller en del vil jeg ha en skjerm med minst mulig ghosting så da tror jeg Syncmaster 173P med bare 25 MS er ganske out of the question. NEC 1770NC Har fått masse god kritikk men også en del minus når det gjelder baklys å svartfarge. SyncMaster 172X Ser ut som en grei skjerm men, den har bare TCO 99 så derfor har jeg ikke helt lyst på den heller... Tror det må bli en av disse 3 men, jeg aner ikke hvilken. Skall prøve å ramse opp det som jeg vet/tror om disse skjermene. NEC 1770NC (2764,-) - Baklys - Svart blir ikke helt svart - Følger ikke med DVI kabel + 12 MS + TCO 03 Samsung SyncMaster 172X (2883,-) - TCO 99 + 12 MS + Design + Følger med DVI kabel Samsung Syncmaster 173P (3390,-) - 25 MS! + TCO 03 + Design + Følger med DVI kabel + God Lysstyrke (700:1) Noen som har forslag her ? Skjermen skall forøvrig kobles til et GF6800 GT #Topic endret av moderator jankee# Endret 9. april 2005 av Jankee Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hei! En venn av meg har denne godbiten, og han er veldig fornøyd med den. Vi gjør ikke annet enn å spille cs Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 172X er rettogslett nydelig (design).. men den sliter litt med bildet.. NEC'en er nok den beste av disse.. Jeg ville kjøpt denne hvis bruksområdet var spill.. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 172x er både litt gamla og tilfredstilte ikkje mine krav då eg testa den, så eg trur du skal utelukke den (anna enn viss du vektlegg design mykje) Av dei to andre trur eg 1770nx vil gå av med seieren, om ikkje overlegent så nok til at det merkes utan at eg skal uttale meg alfor skråsikkert. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Da slapp jeg å lage en slik post selv. Tenkte selv på Nec skjermen, men så at Samsung sin 711T slå den med en del poeng i en test (ikke spør hvor). Noen som har testet skjermer fra nec og samsung og kan si noe om forskjellen på disse? Lenke til kommentar
Plast Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Tenkte selv på Nec skjermen, men så at Samsung sin 711T slå den med en del poeng i en test (ikke spør hvor). Ser at Samsung 711T har fattige 25 MS... Når det gjelder spill så vil jeg tror det blir for lite men, den har kontrast ratio på 1000:1 som er er veldig bra. Denne skjermen egner seg sikkert bra til surfing, bildebehandling og kontorarbeid... Lenke til kommentar
Plast Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Ble så jeg bestilte Nec 1770NX Men har et spørsmål ang DVI kabel, har sett at det finnes 2 forskjellige typer. Dual link som de har på komplett: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=108967&cks=SPK Og Single link som jeg så på Clas Ohlson i går: http://www.clasohlson.no/shop/store/fs_mm....771CF7704971416 Hva er forskjellen på dual og single ? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Tenkte selv på Nec skjermen, men så at Samsung sin 711T slå den med en del poeng i en test (ikke spør hvor). Ser at Samsung 711T har fattige 25 MS... Når det gjelder spill så vil jeg tror det blir for lite men, den har kontrast ratio på 1000:1 som er er veldig bra. For mye min venn, for mye.. 25 er mer enn f.eks 12, ikke mindre.. Men ikke heng deg opp i ms så mye.. Jeg har sett skjermer oppgitt med 25 ms responstid som har mindre etterslep enn enkelte skjermer som står oppgitt med både 12 og 16 ms.. 711T skal vel egentlig være beregnet på grafiske brukere, og ikke spillere. Er vel ment for å være en aldri så liten konkurent til Eizo's skjermer på det området.. Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 172x er både litt gamla og tilfredstilte ikkje mine krav då eg testa den, så eg trur du skal utelukke den (anna enn viss du vektlegg design mykje) Av dei to andre trur eg 1770nx vil gå av med seieren, om ikkje overlegent så nok til at det merkes utan at eg skal uttale meg alfor skråsikkert. Har du testet den med DVI? Jeg har den skjermen og jeg merket kjempe forandring da jeg gikk i innkjøp av en DVI kabel. Lenke til kommentar
Rubba Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Hei, kuffe har selv denne skjermen, er strålende fornøyd med selve skjermen og design, men på min fulgte det ikke med DVI-kabel, så jeg tenkte å kjøpe meg en. Hvilken kabel, kjøpte du ? Noen tips ? Endret 2. mai 2005 av Rubba Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Når den gjelder valg av dvi kabel , ville jeg nok bare kjøpt den biligste. Tror ikke det er mye forskjell på dem. Jeg har denne Lenke til kommentar
Rubba Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Kanon ! , Hvordan synes du det ble etter du hadde gått til innkjøp av DVI-kabel. Ble det no serlig forandring ? Takk for svar ! Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Kanon ! , Hvordan synes du det ble etter du hadde gått til innkjøp av DVI-kabel. Ble det no serlig forandring ? Takk for svar ! Ta en titt her Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 172x er både litt gamla og tilfredstilte ikkje mine krav då eg testa den, så eg trur du skal utelukke den (anna enn viss du vektlegg design mykje) Av dei to andre trur eg 1770nx vil gå av med seieren, om ikkje overlegent så nok til at det merkes utan at eg skal uttale meg alfor skråsikkert. Har du testet den med DVI? Jeg har den skjermen og jeg merket kjempe forandring da jeg gikk i innkjøp av en DVI kabel. Ja, eg brukte dvi-kabel: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=7673 Og kabelen står til vanleg på 2080ux+, og den har vore på ein god del skjermer, så den er eg trygg på. Lenke til kommentar
Rubba Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Hehe, takk for tips. Men er nå i tvil om jeg vil bruke 198,- på en DVI-kabel liksom. Er det verdt det? Vil jeg merke store forandringer?. Tusen takk for svar ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå