heriksen Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Har litt problemer med de nye RAM-brikkene mine. Det er 2stk PC3200 OCZ Premier Dual Channel 512mb brikker. Når jeg setter dem inn blir pcen veldig ustabil når den skal laste windows, og det rebooter hver gang dersom jeg ikke stiller slår av "turbo-funksjonen" for RAM i bios. Har kun lykkes en gang å komme inn i windows, og da klikket pcen da jeg skulle installere noen drivere. Kjører disse brikkene på et ASUS P4P800 Deluxe hovedkort med en Pentium 4 Northwood 2,6ghz prosessor. Min PSU er på 400W. Noen som har noen forslag eller tips? Endret 8. april 2005 av heriksen Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hva er "turbo funksjonen"? Er vDimm rett? Støtttr HK'et ditt brikkene? Lenke til kommentar
heriksen Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Med "turbo-funksjonen" mente jeg et alternativ som heter "perfomance mode" i BIOS. Er ganske sikker på at mitt HK støtter denne RAMen, det skal støtte både dual channel og PC3200-brikker. vDimm? Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Har opplevd det samme på IC7-maxIII, men da med 4X512MB. Regner med at du bare kjører med disse to brikkene du oppgir. Hent ned testeprogrammet memtest, og skjekk brikkene om det er noe feil på dem. Lenke til kommentar
heriksen Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Ja, kjører kun de 2 nye brikkene. Dersom memtest er et program for windows kan det bli et problem å kjøre det, kommer nemlig aldri så langt som inn i windows. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 vDimm er volten minnet får. Sjekk om timings og vDimmer rett i BIOS. Lenke til kommentar
Data Harry Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Ja, kjører kun de 2 nye brikkene. Dersom memtest er et program for windows kan det bli et problem å kjøre det, kommer nemlig aldri så langt som inn i windows. Memtest går i dos Lenke til kommentar
heriksen Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Har nå stilt vdimm og timings, men det er fortsatt ustabilt med begge brikkene i. Kjører nå med kun den ene 512 brikken i, og da kjører det helt stabilt... Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Har nå stilt vdimm og timings, men det er fortsatt ustabilt med begge brikkene i. Kjører nå med kun den ene 512 brikken i, og da kjører det helt stabilt... Plassert de i rett spor da? 1 og 3 eller 2 og 4. Lenke til kommentar
heriksen Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Har prøvd både dual i 1 og 3, og single channel i 1 og 2. Krasjer hver gang. Det er nesten som at systemet ikke takler 1024mb ram, men jeg ser ingen logikk i det Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Kanskje systemet ikke takler 1024 RAM Lenke til kommentar
heriksen Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 Hehe, 1024mb RAM skal nok gå fint på mitt system Har meget lite plass igjen på systemdisken min, altså den disken der operativsystemet mitt ligger, har faktisk under 100mb igjen. Kan dette ha noen innvirkning på systemets stabilitet? Vil det kunne bedre seg dersom jeg gjør en "format c:"? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Hehe, 1024mb RAM skal nok gå fint på mitt system Har meget lite plass igjen på systemdisken min, altså den disken der operativsystemet mitt ligger, har faktisk under 100mb igjen. Kan dette ha noen innvirkning på systemets stabilitet? Vil det kunne bedre seg dersom jeg gjør en "format c:"? Du kan jo ta en defragmentering, det hjelper jo litt. Lenke til kommentar
schwami Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Lag heller en bootbar cd med memtest. Da vil du se med en gang at du får masse feil. Harddisken har ikke noe med feil på RAM å gjøre... Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 heriksen, Det enklaste sättet att se om det är minnet som är galet är att testa en sticka i taget med memtest. Lasta ner det från www.memtest.org. Det finns färdiga floppy eller cd isos där. Testade du båda separat eller laddade du bara windows med ena stickan? Lenke til kommentar
heriksen Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Tror bare at jeg har prøvd å kjøre windows med begge brikkene, hver for seg. Fungerer bra da. Skal prøve memtest. Lenke til kommentar
heriksen Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Har kjørt memtest nå. Wow! Ca. 2000 errors etter 30sekunder. Hva skal jeg gjøre med det? Er det brikkene det er noe galt med? Fikk 0 errors da jeg kun brukte den ene brikken, men med begge to ble det mer enn nok error. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Sorry för sent svar här.... Om du testar båda separat i memtest, felar den ena eller är det bara i dualchannel dom felar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå