:---{D Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 En kompis av meg skal til USA til sommern. Hvis han gidder (og hvis jeg gidder) skal han kjøpe den for meg i USA. Men er det noe soner på spillene og sånn som det er på X-Box? Ville det vært noen problemer ved å kjøpe den i Usa? Hva vil den ca. koste der? Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Er bare soner på filmer. Usa er i sone 1. Japan er i sone 2 (altså samme som oss) Skal ikke være noe problemer når det gjelder spill, de er sonefrie Men du kan ikke se filmer du kjøper her (i Norge) på UMD disker på en PSP du kjøpte fra USA Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Ok. Men hva er ca. pris? Mister jeg noe garanti eller noe av å kjøpe den i USA? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 (endret) UMD Movie Region Encoding Firstly, the Japanese console is Region 2, and the American ones are Region 1. This only affects UMD movies, and it is expected that Europe will fall into Region 2 as it seems to be based on the same divisions as DVD encoding. So, if you're European and you're really wanting a PSP for movie playback on the move, go for a Japanese machine. However, games are not affected by this, so those who aren't so interested in UMD movies should feel free to buy from either country. Fant det her. Endret 9. april 2005 av Tomat-Ulf Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Jau, du mister garantien fra Sony. Best at kompisen din fyrer opp PSP'en når han kjøper den for å evnt. sjekke etter x antall daue piksler osv. Ikke tenk på at det er en usPSP(USA PSP). Jeg tviler sterkt på at du noensinne kommer til å kjøpe UMD filmer. Man kan heller rippe en DVD for så å sette det på minnekortet for avspilling! Jeg tror det er lurt av kompisen din å kjøpe din PSP nå! Da er markedsverdien på den fortsattt høy etter mange måneder tilfelde du går lei. Det er slik jeg har tenkt ihvertfall..jeg kjøpte min billig i utlandet selv og har betalt litt under veil. pris på den i Norge....når den kommer da, om x antall måneder..zzzz Lenke til kommentar
G-M-L Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Du mister ikke garantien, men Sony Norge vil ikke gi deg garanti. Er det en seriøs butikk du handler ifra tar de imot enheten din og ordner opp med garanti saken. Hvordan du ender opp i forhold til utgifter til frakt er en annen sak. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Du mister ikke garantien, men Sony Norge vil ikke gi deg garanti. Det var det jeg mente.. Kanskje hvis kompisen din handler PSP hos EBGames, så kan det godt hende at EBGames i Norge kan ta imot eller erstatte den hvis noe skulle fyke! Lenke til kommentar
Currybomb Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Hadde planer om det selv, men tenkte for heller kjøpe der jeg har andlending til og få støtte om noe skulle ha skjedd. By the way Tomat-Ulf Støtt meg for ny data linken er broken. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Takk for alle svar. Men hva er ca. prisen for en PSP der? (Skal prøve å fixe linken, tror det er noe galt med opprop.no) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå