Gå til innhold

Irriterende episode - interne feil hos komplett.no


Anbefalte innlegg

Har hatt en hårreisende erfaring med komplett.no, for ca 3-4 uker siden fikk jeg et brev lydende.

Hei!

 

1. Varsel, Vi kan ikke se å ha mottatt Deres betaling.  blabla bla.

 

BET GJELD: 28.2.2005 BELØP: 73.643.33,- Forfalt: 28.02.2005

Purregebyr NOK 50,-

Sum forfalte poster: NOK 73.693.33,-

 

Jepp over 73 000! Har vel ikke handlet for mer enn ca dette gjennom hele min kundeperiode hos komplett.no. Så her må det ha skjedd en intern feil.

 

Ringer komplett sin økonomi avdeling og får snakke med en dame som skal ta det opp med sin overordnede. Hun ringer meg tilbake ca 30 minutter etterpå og beklager seg sterkt fordi det har skjedd en intern feil. Visstnok noe med at et beløp er knyttet mot feil kundenummer. Alt skal ordnes osv.

 

Det var det, case closed osv - og tenker ikke noe mer over dette og tenker heller ikke å gjøre noen historie ut av det.

 

Men i går fikk jeg igjen brev:

Hei!

 

2. Varsel \ inkassovarsel, Vi kan ikke se å ha mottatt Deres betaling.  Betaling må skje innen 14 dager ellers kan dette bli oversendt inkasso. Blablabla.

 

BET GJELD: 28.2.2005 BELØP: 73.643.33,- Forfalt: 28.02.2005

Purregebyr NOK 50,-

Sum forfalte poster: NOK 73.693.33,-

 

Rimelig irritert ringer jeg komplett.no økonomi IGJEN og ber om å få snakke med noen som har myndighet til å fikse opp i feilene. Får snakke med en mann som ikke kan gjøre noe utenom å ta det opp med rette vedkommende igjen. Venter 2 timer uten å bli oppringt, ringer da tilbake og får snakke med samme mann som dyrt og hellig lover å gå inn og snakke med rette vedkommende som er en dame. Denne damen ringer meg etter ca 10 minutter og lover at NÅ skal alt ordne seg og jeg skal bare se bort fra alle varsler osv.

 

Vel, jeg har ikke engang hatt purring på en eneste regning til nå (helt sant) og regner meg som en god betaler. Da er det meget irriterende at slikt skjer, hva nå om denne saken ikke blir ordnet og går til inkasso? DA blir jeg skikkelig irritert.

 

Alle kan gjøre feil, selv om det ikke bør skje. Men slike feil bør kunne fikses raskt etter en henvendelse, dette har tydeligvis ikke skjedd og det synes jeg er skremmende dårlig.

 

Edit: endret topic grunnet kommentarer på dette.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-cfOgpBusmt

Hehe, det er jo ikke noe krise hvis de innrømmer at de har gjort en feil da. Skjønner ikke helt at dette er en horribel historie. Grunnen til at du fikk ny purring er sikkert fordi et inkassoselskap har saken. Hvis du vet at du ikke skylder noe, så er det jo ikke noe farlig..

Lenke til kommentar

det der er ingen horribel historie.. en liten feil har skjedd, og de har lovet deg å rydde opp. Mulig det ikke har blitt gjort helt riktig første gangen, slik at de måtte ha enda en påminnelse. Selvsagt er ikke dette bra, men de ordner opp.

 

Om det skulle gå så langt som til inkasso har du fremdeles ikke noe å bekymre deg over. For det første skal det går VELDIG langt før du får noen betalingsanmerkelser for det, og for det andre så vil det selvsagt ikke slå ut negativt på deg at komplett har gjort en feil.

Lenke til kommentar

Brevene jeg har fått til nå har kommet fra komplett.no Ikke noe annet selskap så vidt jeg kan se.

 

"Horribel historie" er vel mer slik jeg føler den, om den i realiteten er det kan nok diskuteres.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Er jo klart det er ille når feil person får en slik regning, men horribel vil jeg ikke kalle den uten at de nekter å rydde opp etter seg, og så er jo ikke tilfelle. Er i sånne tilfeller som dette man finner ut hva en butikks kundeservice er laget av. Hold oss oppdatert!

 

EDIT: Hei Leif!

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Du bør bedrive fysisk, skriftlig korrespondanse med komplett i dette tilfellet, ikke ringe eller sende e-post, dette for å ha alt på det rene angående din side, samt svar fra komplett. Regner med at dette blir fikset av komplett nå, men det er uansett et forslag for fremtiden.

Lenke til kommentar

Synes egentlig slike ting (purregebyr på en regning som er såpass stort) er litt morsomme.

 

Er så drøyt at det kan umulig være sant.

 

..men tenk på stakkaren som egentlig skulle fått denne regningen..

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Du bør bedrive fysisk, skriftlig korrespondanse med komplett i dette tilfellet, ikke ringe eller sende e-post, dette for å ha alt på det rene angående din side, samt svar fra komplett. Regner med at dette blir fikset av komplett nå, men det er uansett et forslag for fremtiden.

Jo, men det kan ta tid, og kan være minst like vanskelig å få svar eller komme frem til rette person på den måten.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det irriterende, men det er ikke en større feil bare fordi beløpet er i disse dimensjonene. Det "eneste" som er slett kundebehandling er at fra du ga beskjed, skulle saken ha blitt ordnet opp i straks. Det er en intern saksbehandlings feil som skjer i de fleste bedrifter, selv om det er irriterende. Komplett er ikke noe dårligere bedrift pga denne feilen, men jeg ser ikke noen grunn til at enkelte skal "beskytte" komplett, fordi de ikke vet om noen andre webshops.

 

Det ordner seg nok nå, hvis ikke er det vel bare å møte i forliksrådet og se hva de sier da :D

Lenke til kommentar

Klarer ikke helt å forklare hva som har skjedd her uten mer informasjon, men det virker vel rimelig opplagt at feilen ligger hos oss siden beløpet er mer enn du har handlet for :blush:

 

Har uansett videresendt tråden internt, slik at det nå har blitt sagt i fra på alle mulige måter. Regner da også med at hele episoden blir stengt så snart folk er tilbake på jobb over helgen (hvis den allerede ikke har blitt det).

 

OC-freak; kan bare beklage ev. ulemper og ubehag du måtte ha fått som en følge av dette og skal se over hva som har skjedd for å unngå noe lignende i fremtiden.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor du lager så stor ståhei av denne saken. Jeg for min del, ville bare ledd høyt av en sånn melding. Ingen er perfekte, selv ikke komplett.no.

Er jo vanlig å kommentere en slik episode på et forum, og at det skjedde 2 ganger etterhverandre... Tror nok ikke du hadde fått denne latterkrampen hvis du selv hadde måttet stått i tlf. ;) Men en skikkelig seriøs forferdelig episode var det nok ikke, men er det ikke slik vi småchatter om her da? Er ikke som om OC-freak går til sak bare ved å lage en liten tråd om hendelsen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Nemlig, trådstarter deler en webshoperfaring som er rimelig frusterende med oss. OK det. Ikke sa han at det var horribelt heller.

Men, uansett butikk, og uansett forfatter av innlegg, dersom man får et inkassovarsel på over 70.000,- kan man trygt kalle det horribelt IMHO.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Jeg skjønner ikke hvorfor du lager så stor ståhei av denne saken. Jeg for min del, ville bare ledd høyt av en sånn melding. Ingen er perfekte, selv ikke komplett.no.

Det spørs om du ville ledd like høyt når din arbeidsgiver trakk deg i lønn for å dekke inn kravet, eller futen beslaglegger bilen din for å dekke det. Inkassovarsel bør taes alvorlig, uansett om de er berettiget eller ikke, og all korrespondanse bør være skriftlig inntil uoverenstemmelsen er løst.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor du lager så stor ståhei av denne saken. Jeg for min del, ville bare ledd høyt av en sånn melding. Ingen er perfekte, selv ikke komplett.no.

Ville ha ledd høyt første gang, etter at det ble lovet at det skulle ryddes opp i. Hadde jeg derimot fått nok en regning etter dette hadde jeg nok blitt ganske irritert. Et beløp på denne størrelsen sender man ikke ut feil to ganger til samme kunde. Ikke engang fra større selskaper. Da er det ikke annet enn slurv fra butikkens side.

Lenke til kommentar
Om det skulle gå så langt som til inkasso har du fremdeles ikke noe å bekymre deg over. For det første skal det går VELDIG langt før du får noen betalingsanmerkelser for det, og for det andre så vil det selvsagt ikke slå ut negativt på deg at komplett har gjort en feil.

Vel, skal gå, det er bull, du får det som regel RIMELIG kjapt. Madammen fikk ett inkassobrev (vel og merke feil, det var ett kundenummer som var blitt feilskrevet, men det er en annen historie)

Hun har nå fått en betalingsanmerkning feilaktig.

Har nå hatt mail/telefonsamtaler osv. Gått over 2 uker, eneste hun har fått er en lapp der det står at betalingsanmerkningen er feilaktig. Men, det hjelper vanvittig lite når det tar altfor lang tid å fjerne anmerkningen. :realmad: Du har foresten ikke sjangs i havet til å få noe krita hvis du har en betalingsanmerkning. Uavhengig av om den er feilaktig eller ikke... :thumbdown::thumbdown:

 

OT : Føler med deg, har fått store regnigner feilaktig selv... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Skjønner godt at dette oppleves som svært ubehagelig. Man legger sin ære i å gjøre opp for seg til riktig tid, ser litt ned på de som er slurvete på det området og så plutselig står ordet "inkassovarsel" og lyser imot en fra et brev. Har opplevd det samme i forbindelse med et forlengst oppsagt mobilabonnement hos Telenor, men der gikk det ikke riktig like fort som her å få avsluttet saken til tross for instendige lovnader maange ganger.

 

Så saken er nok ikke så veldig horribel, men du har min fulle forståelse for at det ikke oppleves som spesielt kjekt.

:)

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Mail fra komplett.no i dag:

 

Hei!

 

Viser til utsendte purringer og tidligere kommunikasjon med vår økonomiavdeling.

 

Vil begynne med å fortelle at den feilpostering som har skjedd på din kundekonto hos Komplett.no er korrigert, slik at din saldo hos oss viser kr 0,- på nåværende tidspunkt.

 

Kort forklaring på årsak til dette.  Dette beløpet som ble bokført på din kundekonto, skulle gått mot en hovedbokskonto med samme nummer. Vi har rutiner som fanger opp dette, men vi har desverre vært i skade for å sende deg purringer før denne saken ble oppdaget og korrigert.

 

Vi beklager dette på det sterkeste og håper vi ikke har skapt for mye ubehag for deg med utsendelse av denne feilaktige purringen.

 

Om du har videre spørsmål til denne saken må du gjerne ringe meg.

 

Ha en fortsatt fin dag.

 

Med vennlig hilsen

---------------------------------------------

??? ?????? ([email protected]), Økonomi, Dir: ?? ?? ?? ??.

Komplett AS, tlf: 33 45 42 00, faks: 33 45 42 01, http://www.komplett.no http://www.norek.no

 

Så da håper jeg at denne saken er ute av verden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...